Recept med nudlar?
Jag skulle vilja laga någon god maträtt med nudlar, men har inte några recept själv.
Hade tänkt ha nudlar med kyckling och kanske någon sås, men är osäker.
Tips?
Jag skulle vilja laga någon god maträtt med nudlar, men har inte några recept själv.
Hade tänkt ha nudlar med kyckling och kanske någon sås, men är osäker.
Tips?
jag brukar göra en kycklingwok med fullkornsnudlar där jag dränkt kycklingen i knorrs kycklingkrydda. ingen sås alls (men jag är inte så förtjust i sås). väldigt gott.
man kan oxå använda sig av kelda soppa, typ thai tror jag. kolla arla.se
Entrecotestrimlor med teriyakisås. Kycklingbitar med hoisinsås. Scampi med ostronsås. Fyll på med lite goda grönsaker.
Mvh
Jag märkte att vi har hunoungsmarienad kyckling i strimlor hemma.. Skulle man kunan ha de till nudlarna med lite grönsaker och kanske en skvätt grädde i?
Japanska nudlar med kyckling, bambuskott och vattenkastanjer
2 st
kycklingfilé(er), i strimlor
1 burk(ar)
minimajs
2 burk(ar)
konserverade champinjoner, hela
1 st
röd lök(ar), i strimlor
0,5 st
purjolök(ar), i strimlor
1 burk(ar)
bambuskott
1 burk(ar)
vattenkastanjer
3 dl
vitkål, strimlad
japansk soja
200 g
nudlar
1 msk
olja
1. Värm oljan i wokpanna eller i en vanlig stekpanna. Häll i rödlök, purjolök och kycklingen. Woka tills kycklingen är genomstekt och grönsakerna mjuk, krydda med salt och peppar.
2. Häll av vätskan från alla konservburkar. Tillsätt majsen, vitkålen, champinjoner, bambuskott och vattenkastanjer och låt detta woka tills alla grönsakerna är varma och mjuka. Salta med örtsalt och peppra efter smak.
3. Koka under tiden nudlarna och häll av vattnet. Blanda i nudlarna i woken och tillsätt soja efter smak. Servera i djupa skålar med pinnar.
Jag brukar göra så här...Jättegott!
Ta 2msk olja, finhacka i vitlök
Blue Dragons röda currypasta (det bli absolut bästa just med det märket) ta efter tycke o smak, själv tar jag halva burken.
Bryt ner färsk broccoli, morötter i tunna skivor, paprika i strimlor, blomkål i småbitar, burk eller färsk champinjoner, bambuskott i skivor,purjolök i tjocka skivor.
Fräs grönsakerna i oljan med vitlöken o currypastan.
Stek kycklingfileer i bitar eller som jag ibland när man är stressad köp en färdig grillad kyckling och fördela.
Mot slutet, när grönsakerna är lite mjukare, kokar du nudlarna och häller i grönsaksblandningen. (koka inte nudlar tidigare)
Häll i Kinesisk soja och salta lite, man kan ta mer av currypastan om det inte smakar så mkt.
Jag lovar att det blir gott, men stek inte grönsakerna för länge, det ska vara tuggmotstånd kvar, precis som på thairestaurangens mat.
Lycka till!
tack för recepten
snart3barnsmamma: det där ska jag prova!
TS
Glömde skriva att ibland behövs det mer olja, för annars blir lite torrare, eller om man vill köra smalvarienten tar man en aning vatten...
Smaklig spis!!
Denna brukar jag göra, poppis hos mina barn med
Krämig Köttfärs Och Nudelgryta
½ kg Köttfärs
1 klyft Vitlök
1 Stor Burk Tomatsoppa
1 tsk Salt
1 tsk Ströbröd
3-4 dl Creme Fraiche
1 stor Purjolök
1 stort Paket Philadelfiaost(Lätt)
Nudlar
Bryn köttfärs, tillsätt vitlök, tomatsoppa, salt och socker.
Låt det puttra i ca 15-20 minuter.
Lägg köttfärsblandningen i en smord form.
Blanda creme fraiche, ost och finhackad purjolök
Koka nudlarna och lägg i formen.
Bred ut ostblandningen.
Gräddas i ugn på 200 grader i ca 20-25 minuter.