• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • På Tiden

hej allihiopa! Jag målade en jättefin byrå som jag fått efter min mormor. Vit så klart!! *ler*
    Men den har blivit jätteful i färgen och går liksominte att torka av. all smuts sitter kvar hur jag än bär mig åt. Vad använder ni för färg och hur blir finishen?

• LinaoMatilda
    På Tiden skrev 2008-02-02 18:50:47 följande:
    hej allihiopa! Jag målade en jättefin byrå som jag fått efter min mormor. Vit så klart!! *ler*Men den har blivit jätteful i färgen och går liksominte att torka av. all smuts sitter kvar hur jag än bär mig åt. Vad använder ni för färg och hur blir finishen?
    Om du använt en matt färg går den inte att torka. Använd en med högre glans.
  • På Tiden

LinaoMatilda: Tack! Ska göra det nästa gång. Jag ska byta ut våra hemska moderna köksmöbler mot fina äldre furu och måla om. Jag hade massa fina vita möbler förut, men min man hatade dem.Så jag gick med på att sälja allt då vi flyttade och köpa nytt som vi båda gillade. Nu ångrar jag mig jättemycket *hihi*

Ska sakta men säkert återställa mitt hem. Är det någon som har ett fint soffbord?

• LinaoMatilda
    På Tiden skrev 2008-02-02 18:55:48 följande:
    LinaoMatilda: Tack! Ska göra det nästa gång. Jag ska byta ut våra hemska moderna köksmöbler mot fina äldre furu och måla om. Jag hade massa fina vita möbler förut, men min man hatade dem.Så jag gick med på att sälja allt då vi flyttade och köpa nytt som vi båda gillade. Nu ångrar jag mig jättemycket *hihi*Ska sakta men säkert återställa mitt hem. Är det någon som har ett fint soffbord?
    Va synd att han inte gillade dem. Man få bearbeta dem lite så inser de att det nog är finast med vitt

Jag gillar soffbordet från EV och så gillar jag det Kajsa har, du kan se bild i hennes blogg: blandkuddarobusigabarn.blogspot.com
    EV bordet finns i www.elvirasvarld.nu/
  • På Tiden

Jättefint bord på EV. Jag hade typ ett sånt fast med kors på sidorna. idioti att sälja det!!

• umbro

Har precis hittat en jätte inspirerad pysselsida. Som jag vill dela med mig. Det fanns lite till alla hjärtansdag. En kudde med en liten ficka på där man kan stoppa ett fint kort i. Super gulligt. Så fanns det vin påsar som man kan sy. Jätte gulligt att ge bort med en vinflaska i. Jag är inte så haj på att sy, men tänkte faktiskt köpa mig en symaskin nu och börja lära mig.
    Det fanns oxå ljus tips där , som att sätta pinnar runt ett blockljus.m.m.

husmusen.blogg.se/pyssel.html

• MiaMariah
    miniGrynet skrev 2008-02-02 17:15:29 följande:
    Japp!! Såhär ser det ut:
    fint!
    På Tiden skrev 2008-02-02 18:55:48 följande:
    LinaoMatilda: Tack! Ska göra det nästa gång. Jag ska byta ut våra hemska moderna köksmöbler mot fina äldre furu och måla om. Jag hade massa fina vita möbler förut, men min man hatade dem.Så jag gick med på att sälja allt då vi flyttade och köpa nytt som vi båda gillade. Nu ångrar jag mig jättemycket *hihi*Ska sakta men säkert återställa mitt hem. Är det någon som har ett fint soffbord?
    jag gillar mitt eget Skrattande

• umbro

MiaMariah: Åh vad tjusigt, vilket fint bord, och vad fint du gjort i fönstret. Och vilka härliga kuddar. Och krukorna gillar jag. Vilka fina underlägg de står på VAR HAR DU HITTAT DOM? Vill oxå HA. OCh så fint du gjort på bordet, med brickan urtjusigt.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.