• tröllkäringa

Hemlösa i Sverige och invandringen

Alltså nu får nån förklara för mig...för jag fattar inte nåt...

Varför tar vi in massa invandrare, tom så mkt att vi inte klarar av dom...när vi faktiskt har flera tusentals hemlösa svenskar som bor i kartonger(eller vad dom nu sover i....) och lever ett helvetiskt liv. Varför tar vi inte hand om vårat folk först innan vi tar in människor från utlandet. För mig är detta obegripligt. Vi borde väl hjälpa dom här hemma först och främst..nä för vi ska va så jävla snälla o hjälpa alla andra.....

varför är det så här??

(¯`°?.¸ ღ hÅrDrOcKღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 10:27
    Vill klarlägga en sak....

Jag vill ha svar på min fråga för att bli mer klokare. Utan kunskap blir man knappast klokare. Jag tycker det är sorgligt att läsa vissa av era svar där ni dömer mig. Jag har blivit kallad korkad, dum och jag vet inte allt. Visst jag kanske är det men gör mig klokare då med bra svar istället för att döma mig!!!!!
  • Svar på tråden Hemlösa i Sverige och invandringen
  • smurfette
    Niinii skrev 2008-01-08 02:00:43 följande:
    Jag fattar lika lite när dansk eller tysk läkare pratar med mig..
    Jaså, jag har då då aldrig stött på några danska eller tyska läkare som praktiserar i Sverige, tror inte de är särskilt intresserade av att arbeta här då deras löner är betydligt bättre än i Sverige.
  • smurfette
    Niinii skrev 2008-01-08 02:01:35 följande:
    Förlåt mig, jag har svårt att ta detta på allvar. Inget illa menat, jag är själv finsk :)
    Finsk? Ja du ser riktigt finsk ut.... Riktig helyllefinne!
  • Moderaten
    smurfette skrev 2008-01-08 01:58:25 följande:
    Och all heder till dennes patienter som kommer med största sannolikhet ha problem med att förstå personen.
    Ja det där är ju ett problem, en kollegas fru var inne på sjukhuset och fick diagnosen cancer i lungorna.
    Läkaren pratade ganska länge och det dom kunde förstå var att 3% av dom med hennes typ levde efter 5 år, resten av det han pratade om fattade dom inget av.

Kanske inte så man vill ha det när man får sin dödsdom.
    Det skulle vara krav på att kunna prata förståelig svenska som läkare!
  • N1klas

Jag är inte finsk men folk här stör sig ju på att andra generaliserar så.. ;)

Niinii skrev 2008-01-08 02:01:35 följande:
    Förlåt mig, jag har svårt att ta detta på allvar. Inget illa menat, jag är själv finsk :)
  • alisandra

Nej, men nu menade jag i statestiker där det står invadrarbakgrund.
    Det är alltså inte rena och skära muslimer från iran och irak som ingår där, utan även norskar, eneglsmän och polacker.
    Då kanske du föstår att det inte är så många av den sorten som du inte verkar gilla.

smurfette skrev 2008-01-08 02:00:51 följande:
    Men som så många andra vet så är det skillnad att vara en svensk medborgare och att vara en svensk person. Oavsett vad de gör så är de inte svenska genetiskt.
  • Niinii
    smurfette skrev 2008-01-08 02:02:18 följande:
    Finsk? Ja du ser riktigt finsk ut.... Riktig helyllefinne!
    Tack :D De brukar säga det ja, måste vara mina höga kindkotor :)
  • LovelyMeLovelyYou
    smurfette skrev 2008-01-08 02:01:39 följande:
    Jaså, jag har då då aldrig stött på några danska eller tyska läkare som praktiserar i Sverige, tror inte de är särskilt intresserade av att arbeta här då deras löner är betydligt bättre än i Sverige.
    Bara på den vårdcentral som finns här finns där tre danska läkare och två svenska... I Skåne har man brist på läkare säger man och lockar över danskar... Undrar bara hur många utbildade läkare det finns på rosengård som aldrig får en chans?
  • en glad

Norrmän är den största invandrargruppen i Sverige, därnäst finländare....

• Niinii
    smurfette skrev 2008-01-08 02:01:39 följande:
    Bara exempel, råkade ut för en tysk läkare en gång däremot. Men jag bryr mig inte. Förstår man inte så frågar man igen och ber de vara tydligare :)
  • smurfette
    ÄlskarMorgan skrev 2008-01-08 02:04:26 följande:
    Bara på den vårdcentral som finns här finns där tre danska läkare och två svenska... I Skåne har man brist på läkare säger man och lockar över danskar... Undrar bara hur många utbildade läkare det finns på rosengård som aldrig får en chans?
    Väldigt lustigt, bor själv i Skåne och har aldrig hört om en dansk som vill arbeta i skåne eller hört talas om en dansk läkare i skåne.

Men kära du, påstår du att en läkarutbildning i t.ex. Somalien är lika bra som en svensk läkarutbildning? Undersökningar visar att en läkarutbildning från Polen är mycket sämre kvalité än de från västländerna t.ex. Sverige. Hur stor skillnad är det inte då med deras utbildningar i sina hemländer? Det vill jag inte ens tänka på....
Svar på tråden Hemlösa i Sverige och invandringen