Lingonflickan skrev 2008-01-09 18:53:23 följande:
Hoppar in lite snabbt bara. Det som florerar om autism är inget annat än rykten. Det fanns en rapport 99/00 men den har återtagits. Att inte vaccinera sina barn är alltså att utsätta dem för risker i onödan. (Misshandel) Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för något sådant. Hjärninflammation tex som är en möjlig följdsjukdom är inte att leka med och skall inte undervärderas. Ni som anser att jag har fel borde få se någon som drabbats av detta först då tycker jag ni ska uttala er, det kan dessutom vara livsfarlgt. Sterilitet är ju inte heller kul, fråga vilket stackars barnlöst ( n syftar jag på de ofrivilligt barnlösa) par som helst.
Men alla biverkningar av vaccinet då som hjärnhinneinflammation, allvarliga feberkramper som faktiskt kan ställa till en heldel, svåra muskel och ledsmärtor som är långdragna, risker för blödningar m.m är inte det risker som isåfall borde kallas barnmissahndel i lika stor grad som hjärnhinneiflammation som följdsjukdom vi ev sjukdom? Eller är det bara när det ovaccinerade barnet drabbas som det räknas?
Tycker det är grovt att kallas föräldrar som av en eller andra orsaker väljer att vänta eller att inte alls ge vaccinet för barnmisshandlare. Vem ger dig rätt att döma andra. Du utsätter ditt barn för risk varje gång du åker bil med barnet är det också misshandel eller?