Inlägg från: Heroine |Visa alla inlägg
  • Heroine

Florida-tips

Funderar på att åka till Florida i mars/april, ca två veckor. Har en massa funderingar...och undrar vad ni som varit där tycker:

*Hur är vädret då?
    *Vad ska man prioritera?
    *Vilka parker runt Orlando är bäst?
    *Vart hittar man finaste stränderna?
    *Vad är det roligaste/mest lyckade ni gjorde där?
    *Bra shopping?
    *Bra hotell/motell?

osv

• Svar på tråden Florida-tips
  • Heroine

Vi är faktiskt också två vuxna och inga barn...

• Heroine

Haha, hur mkt dricks är det som gäller? Minns inte...snart tre år sen jag var i USA.

• Heroine

Oki, jag uppfattar det som att Key West och Everglades bör man inte missa och bil måste man ha.

Funderar på att börja med att åka till Miami några dagar och sen hyra bil och åka ner till Key West och Everglades...frågan är vad man ska prioritera sen. Ska man besöka ngt ställe på östkusten? Nån som har någon åsikt om St Petersburg beach t ex?

Hur "viktigt" är Orlando och om man ska välja EN park, vilken isf? Gillar ni Fort Lauderdale?

• Heroine

Såg att jag skrev östkusten i förra inlägget, menade väst, nåja.

Är det något man bör tänka på när man ska till USA? De har ju så mkt säkerhetsregler. Behöver man nytt pass (har ett fr 2000 i dagsläget) t ex? Vi var som sagt till New York 2005 och jag minns att det tjatades om att man skulle "stämpla ut sig" på ngt sätt när man åkte hem igen. Det gjorde vi inte eftersom vi inte fattade vad man skulle göra. Målar upp ett skräckscenario där det blir strul med det nu och de påstår att man aldrig åkte hem förra gången typ.

• Heroine

Nu är första steget taget: har beställt flyg till och från Miami i slutet av april/början av maj. Vi blir borta två veckor och har bokat hotell de första 4 nätterna i Miami.

Nu undrar jag hur bra man klarar sig utan bil i Miami? Vi kommer ju att vilja hitta på lite grejer där...shopping och restauranger borde man väl kunna gå till om man bor på South beach? Men om man ska på hockey t ex?

Vi har fortfarande inte bestämt vart vi ska ta vägen efter dagarna i Miami.

• Heroine

Everglades...nån som har koll på hur mkt tid man behöver? Vart ska man åka, det är ju ett stort område? Vad kostar det? Vilken "tour" ska man satsa på och varifrån utgår de?

Svar på tråden Florida-tips