Inlägg från: LeosMom |Visa alla inlägg
  • LeosMom

Florida-tips

Om ni vill kkomma undan billigt fast fortfarande gå på Disneyworld, så bo utanför området!! Har bott i FL och varit där 9 ggr ;) superkul. SKa se vilka tips jag mer kan ge dig.......

Har ni barn med er? vilka åldrar?

• LeosMom

Har varit servitris själv och vet hur tufft det är.......oftast jobbar man för minimilön och lever på dricksen. Så jag brukar vara väldigt generös OM servicen är bra. 20% minst.

Heroine: Miami är ju ett hett område med bad och shopping, Disneyworld är ett måste, men där finns flera olika parker att välja mellan. Kolla på deras hemsida. Magic Kingdom är den klassiska parken m Askungens slott m.m MGM har filmtema, Blizzard Beach är en vattenpark, dökul. Sedan finns Universal Studios, en helt annan park. Tro mig, man behöver sålla och välja innan och ha flera dagar där. (finns en nattpark ochkså m olika barer m.m och dom firar nyår kl 12 varje natt m fyrverkerier.
    PS( kolla hemsidor, min info kan ju vara ngt gammal, har ju varit hemma lite :)
    Vad är ni intresserade av, tex?

• LeosMom

Ni måste ju ut i träskmarkerna och titta på alligatorer och åka , åh, vad heter sådana båtar m en stor fläkt på.......du vet nog vad jag menar.

Kollar lite på nätet om jag får lite minnen tillbaka...;)

• LeosMom

Miami Sequarium och Key West är ett måste, inget slår solnedgången i The Keys!

Ursäkta alla inlägg........jag börjar längta tillbaka :)

• LeosMom

Håller med systeryster, hyr bil MEN var noga med försäkringarna. Det blir superdyrt om ni missat att kryssa i någon och ni råkar ut något.
    Everglades heter det ju!! MInnet sviktar något.

• LeosMom

Visst finns det fantastiska hus där?? Helt otroligt fina. Likadatn nere i Miami.

• LeosMom

Pyff- bra sammanställning!! Men erkänn att "chips and salsa" är godast på Chilis :O) Mitt favvoställe!!!!!!!!! Fullkomligt ÄLSKAR att äta ute i Florida!!Mellan Orlando och Fort Lauderdale är det ca 3tim o 20 min cirkus så 6-7 tim till The Keys är nog en rätt siffra. Jag hade nog också utgått från Orlando......bra förslag.

Visst längtar man tillbaka......:( lillen är ju bara 1 så han får nog inte träffa släkten där på några år ännu, kostar lite att åka och vi vill ju att han ska komma ihåg dom :)

• LeosMom

Måste göra lite inlägg igen.......:)
    Key West ÄR ett måste, det är så specielt och som sagt, finare slnedgång finns inte och utelivet är lite mer personligt därnere.
    Fort Lauderdale är/var mina "hemtrakter" och det är bra stränder och bra restauranger, inte så mkt annat, förutom uteliv.
    Disneyworld är roligt om man tycker om Disney och berg o dalbanor och nöjesparker över huvudtaget. Måste säga att Bush Gardens är en besvikelse, går inte ens att jämföra m Disneyworld tyvärr (endast egen åsikt)

Jag tror att passen måste vara speciella, men kolla polisens hemsida.
    Sedan flygplatsens nya regler med all vätska, inte så krångligt som det låter när man väl börjar läsa igenom.
    www.luftfartsstyrelsen.se/templates/LS_InfoSida_70_30____38485.aspx

Svar på tråden Florida-tips