Inlägg från: Pyff |Visa alla inlägg
  • Pyff

Florida-tips

Orlando är bra eftersom du bor MYCKET billigare där än tex i Miami eller Fort Lauderdale, vill man sola och bada så har i stort sett alla hotell pool Har bara varit på Seaworld och tyckte det var en kanonfin park, att klappa delfiner tex var ju jättemysigt. Orlando har också mycket billig shopping på stora Outlets och också några fantastiska "Malls", min favvo är Florida Mall. Du måste ha bil för att ta dig fram tycker jag eftersom det är et stooor stad. Vill man bada i havet rekommenderar jag Clearwater Beach på västkusten, det tar knappt två timmar dit med bil har jag för mig. Den anses vara en av Floridas absolut finaste stränder!
    Miami är ett coolt ställe med fantastisk strand och coola människor och en del party! Dyrt att bo tyvärr.
    Ett måste enligt mig är Key West! Vilket härligt ställe!! Mysig atmosfär och glada människor helt enkelt, och en fantastisk solnedgång - som nån sa Bara resan dit över alla broar är värt det!

Om jag skulle åka till Florida och inte varit där förr skulle jag nog utgå från Orlando (eftersom det oftast är billigast att både flyga dit och bo där) och sedan åka iväg nedåt mot Miami och bo där ett par nätter och sedan vidare till Key West. Därifrån tillbaka till Orlando igen - det är en bra bit att åka med det går rätt bra eftersom Florida Turnpike är en stooor väg där trafiken flyter bra, har för mig att vi åkte från Key West till Orlando på 6-7 timmar. Eller så kan man stanna i Fort lauderdale nån natt på vägen hem.

Nåt man inte FÅR missa oavsett var man åker är de underbara hamburgarna på Chili´s! Det är en hamburgerkedja som finns i hela Florida och jag tyckte de hade de godaste burgarna jag nånsin smakat!!! MUMS!

Vädret är "alltid bra" i Florida I mars/april ligger snittvärmen på ca 25 grader. Det kan regna en del men det är mest skurar som går över ganska snabbt. Sista gången vi var iväg var i slutet av april och det var perfekt tycker jag!

Guuuud vad jag längtar tillbaka

Pyff på er!
  • Pyff
    LeosMom skrev 2008-01-09 18:59:18 följande:
    Pyff- bra sammanställning!! Men erkänn att "chips and salsa" är godast på Chilis :O) Mitt favvoställe!!!!!!!!! Fullkomligt ÄLSKAR att äta ute i Florida!!Mellan Orlando och Fort Lauderdale är det ca 3tim o 20 min cirkus så 6-7 tim till The Keys är nog en rätt siffra. Jag hade nog också utgått från Orlando......bra förslag.Visst längtar man tillbaka......:( lillen är ju bara 1 så han får nog inte träffa släkten där på några år ännu, kostar lite att åka och vi vill ju att han ska komma ihåg dom :)
    Nej, Baconburgarna är godast på Chili´s!! Så det så!
    Vi vet inte heller när vi kommer iväg...............vår släkt har tyvärr flyttat hem till Sverige nu så det finns liksom ingen naturlig anledning att åka dit på samma sätt nu........ Att åka över när man har boende gratis är ju skitbilligt, våra resor till Florida har kostat bra mycket mindre än en vecka till Grekland (om man inte shoppar för mycket då )
    Pyff på er!
Svar på tråden Florida-tips