Inlägg från: Liten Björn |Visa alla inlägg
  • Liten Björn

att ej vaccinera

Finns det några risker med att vaccinera?

• Liten Björn

Jo, fast den dosen fungerar ju som ett serum. Ormbett botar man med ormgift. Bra är det säkert inte men vad är den egentliga risken?

enny signatur skrev 2008-01-12 09:27:31 följande:
    Liten Björn: du sprutar in gift i kroppen, självklart finns det nackdelar (inte för att låta attakerande).
  • Liten Björn

Nu har jag läst tråden upp och ner, ut och in och fram och tillbaka men fortfarande har ingen nämnt vad som är faran med att vaccinera. Eftersom man använder ordet "farligt" så måste det ju finnas risker, men vilka?

Den här diskussionen känns nästan lite som människor som förnekar att HIV existerar och vägrar ta medicin.

• Liten Björn

sweetfia:
    Jag är ute och kör i 50km/h, väglaget är bra, inte en bil så långt ögat når - alltså kan jag skita i att ha bälte eftersom risken att jag smäller är så liten?
    Sunt förnuft är att ta det säkra före det osäkra, man ska inte vara så säker på sin lycka. Oftast är det "det-kan-inte-hända-mig-människor" som hamnar i knipa.

• Liten Björn

Men kom igen, var det där med AD dropparna ett skämt eller. Vet ni vilka mängder A vitamin som krävs för att man ska få förgiftning? Ganska mycket.

• Liten Björn

Du vet, finnar ;)

Det är möjligt att AD vitaminerna inte är fullt så viktiga som det påstås i alla fall inte på sommaren, men det är ju knappast farliga.

ruffe4 skrev 2008-01-15 09:13:44 följande:
    Liten Björn skrev 2008-01-15 09:07:39 följande:

Varför rekommenderar då inte finnarna som vi gör i Sverige?
  • Liten Björn

Sweetfia;
    Nästan dog? Vad hände?

Svar på tråden att ej vaccinera