Inlägg från: Antigone |Visa alla inlägg
  • Antigone

att ej vaccinera

enny signatur skrev 2008-01-12 18:19:29 följande:
    och så kopierar vi ts..."O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack"kan ni inte respektera detta?
    Detta är en offentlig tråd, önskar man enbart att folk stryker medhörs får man ta dte via msn.
  • Antigone

Tycker att inte vaccinera sina barn är korkat, flummigt, brist på kunskap och värst av allt att utsätta sitt barn för enorma risker att bli sjuka.
    TBC är ett bra exempel på en allvarlig sjukdom som är väldigt utbredd i vårt land.
    Kikhosta är ingen lek det heller och kan få komplikationer för resten av livet.
    Rena dumheter ju!

Tungmetaller?!!! Fiskar du egna fiskar som är odlade i badkaret eller?

• Antigone
    enny signatur skrev 2008-01-12 19:00:15 följande:
    om någon vill diskutera är ni välkomna at skriva personligen till mig, säkert många andra här som gärna gör dessm. vill ni spy galla? tja det är väl dessvärre så illa fl är. Om ni anser vaccination vara så viktigt, låt oss då diskutera ifred så vi får något att gå på.Vart kan man finna statestik ang sjukdommarna innan 1997?
    Tråden är öppen för alla.
  • Antigone
    ruffe4 skrev 2008-01-12 19:55:56 följande:
    Varför inte respektera TS? Dålig respekt av dig
    Det är forumens regler så har du ngt att invända så vänd dig till moderator eller CA.
    Jag är av åsikten att inte vaccinera sitt barn utsätter man inte bara sitt eget barn för fara utan även andras som inte hunnit vaccinera (spädbebisar som exempelvis) sina. Jag har rätt att uttrycka det hur mkt jag vill här i förhoppning att påverka mindre vetande.
    För mindel har det med kunskapsbrist att göra oom man väljer bort vaccination.
  • Antigone
    Pum skrev 2008-01-12 23:40:07 följande:
    Epedemier kommer och går. Det är naturens gång. Barnsjukdomarna minskade INNAN vaccinationerna började.Vaccination är inte ett fullgott skydd mot sjukdom.Känner en uppfödare som har en kennel med ca 35 hundar. Kennelhosta utbröt. De hundar som var vaccinerade mot just kennelhosta insjuknade men INGEN av de ovaccinerade hundarna drabbades!
    hahahaha du menar inte allvar som jämför med en HUNDkennel???? Du kan ju alltid vaccinera ditt barn mot kennelhosta!!

Har en son som fick kikhosta när han var 8 år, var sjuk med komplikationer lunginfkamation ca 6 månader......detta trots vaccinationen. HAn fick en "mildare" form av kikhosta så man kan ju undra hur sjuk han skulle blivit  utan vaccinationen.,,,,
    Dessutom så hade vi flera små spädbebisar runt om oss som vi isolerade oss ifrån......fruktansvärt egocenriskt att vägra vaccinera från sjukdomar som kan ge så allvarliga komplikationer. Även om sjukdomarna inte är vanliga eller aktiva hela tiden i vårt land.....ska ni aldrig resa med era barn? Ska era barn aldrig få träffa andra barn som reser är från utlandet?
  • Antigone
    Liten Björn skrev 2008-01-13 10:12:48 följande:
    Nu har jag läst tråden upp och ner, ut och in och fram och tillbaka men fortfarande har ingen nämnt vad som är faran med att vaccinera. Eftersom man använder ordet "farligt" så måste det ju finnas risker, men vilka?Den här diskussionen känns nästan lite som människor som förnekar att HIV existerar och vägrar ta medicin.
    Bästa inlägget i tråden hittills! JAg väntar också på samma svar!
  • Antigone

Vet ni att kikhosta kan vara dödlig för en liten bebis som inte hunnit med sina vacinationer?
    Hur kan ni utsätta er omgivning för en sådan risk förutom den risk som ni uppenbarligen utsätter era egna barn för...
    Nä framför obligatoriska vaccinationer- de skulle aldrig vara frivilliga!

• Antigone
    ruffe4 skrev 2008-01-13 10:58:41 följande:
    Det GÅR inte att tvinga nån till det
    Tyvärr
  • Antigone
    ruffe4 skrev 2008-01-13 11:09:48 följande:
    I så fall skulle man tvinga föräldrarna att utesluta SOCKET till barnen eftersom det skapar ohälsa och kostar samhället stora summor i form av mera tandvård, övervikt och allmän ohälsa! Hör du inte hur sjukt det låter?! Respektera folks val istället. Jag utsätter inte andra för risk för jag väljer att skjuta upp vaccinationer.
    sant.....men sockersjukan smittar inte.
  • Antigone

Wickz: För vara helt ärlig så är du så dåligt påläst så jag lämnar den kommentar utan vidare. Läs på om kikhosta för det första. Sen kan du fortsätta med vaccinationer samtidigt överlag. Ex Inluenza-vaccin innebär inte att man inte får influensa, men man mildrar symptomen som exempel och minskar risken för komplikationer.

Svar på tråden att ej vaccinera