Inlägg från: fenurila K o L t |Visa alla inlägg
  • fenurila K o L t

att ej vaccinera

Bara en liten fråga, Har ni läst om vad som händer om man får sjukdomarna??? Med tanke på den stora invandringen till Sverige så har det kommit in sjukdomar som tidigare varit "utrotade" här i Sverige. Varför chansa att låta ditt barn få dessa??? Det finns ju INGET som bevisligen kan ge ditt barn dessa sjukdomar genom att vaccinera.

Vet att TS inte ville höra denna kommentar men ville bara ge en liten tankeställare

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • fenurila K o L t

Upphörde den inte tidigare för jag har inte fått den och jag är född 1974

• fenurila K o L t

oki, då får jag ta och kolla upp om jag är vac.

• fenurila K o L t
    mixX skrev 2008-01-12 20:50:19 följande:
    fenurila K o L t skrev 2008-01-12 20:46:39 följande: Är du vaccinerad är det ytterst troligt att du har ett ärr (en rund vit prick) troligtvis på vänstra armen =)
    Nej jag har ingen sådan så då är man inte vacc.
    Antigone skrev 2008-01-12 21:36:37 följande:
    Det är forumens regler så har du ngt att invända så vänd dig till moderator eller CA.Jag är av åsikten att inte vaccinera sitt barn utsätter man inte bara sitt eget barn för fara utan även andras som inte hunnit vaccinera (spädbebisar som exempelvis) sina. Jag har rätt att uttrycka det hur mkt jag vill här i förhoppning att påverka mindre vetande.För mindel har det med kunskapsbrist att göra oom man väljer bort vaccination.
    Säger detsamma att jag vill inte att risken skall finnas att MINA barn blir smittade bara för att vissa anser att det är "farligt" att vacc.
  • fenurila K o L t

Wicks: Det är just det jag menade, det finns ingen separat förrens upp i åldrarna

• fenurila K o L t

Som fler redan skrivit att det är inte bara era egna barn ni utsätter för risken att bli sjuka utan andra barn som ännu inte hunnit bli vaccinerade.

Jag har egen erfarenhet av vad som kan hända vid vacc. men jag har ALDRIG tvekat att vacc. mina andra barn.

• fenurila K o L t
    enny signatur skrev 2008-01-12 23:11:13 följande:
    Men i danmark finns det, bör inte det gå att köpa in?Det med kikhoste vaccin är inte något vi diskuterar här hemma så frågan blir om det går att få tag i stelkramp enbart eller om det går att få tag i DT iaf?
    enny signatur skrev 2008-01-12 23:17:25 följande:
    fenurila K o L t: vill inte bemöta dina argument här, men vad hindrar att man köper från danmark?
    De ger inte enskilda D T vacc. i Danmark till små barn endast till ovaccinerade vuxna och tonåringar.
  • fenurila K o L t
    sweetfia skrev 2008-01-12 23:26:36 följande:
    Till alla er som trycker ner oss som inte vill vaccinera, vaccinationen ar FRIVILLIG !! Men som vanligt nar man sticker ut fran mangden ar det nagon som ska komma och hacka pa en.. ! Alla har vi olika asikt, men jag trycker inte ner er som vaccinerar. Valet ar ens eget ! Jag kanner att risken att han drabbas av nagon sjukdom ar mindre an att ge honom sprutan.. Efter att han slutat andas 2 ganger o nastan strykt med sa vill jag inte ge honom vaccin! Okej ?? ! Det pagar fortfarande en kamp i mitt huvud om hur jag ska gora, men mitt hjarta sager nej.. Kan ni respektera det ??
    Ursäkta om jag frågar en privat fråga, men att han slutade andas hade det med vaccination att gör???
  • fenurila K o L t

"Separata D och T-vacciner tillverkas däremot i vårt grannland Danmark, och kan via licensförfarande användas vid grundvaccinering av tidigare ovaccinerade vuxna och tonåringar. För grundvaccinering av småbarn och skolbarn är det bättre att använda de registrerade kombinationsvacciner som innehåller D, T och kikhostevaccin "

Utdrag ifrån smittskyddsinstitutet

• fenurila K o L t

Mässlingen kan ha dödlig utgång.

Min äldsta son fick flera kramper efter vac. vid 6 mån. och det visade sig att det fanns 1 fall till i hela världen som reagerat likadant. Han hade kramper från och till i 1 års tid men idag (6 år senare) har han ingetting och jag har inte ens tvekat att vaccinera dem andra 4 barnen då det är värre om dem får sjukdommarna än att vacc.

• fenurila K o L t
    enny signatur skrev 2008-01-13 12:50:24 följande:
    Fast bättre att ta kombivaccinet är du inte samma sak, de föruspråkar ju att man vaccinerar mot kikhosta... så de tär väl inte så konstigt att de tycker att kombivacinet är att föredra?Antigone: nej nu tröttnar jag och känner att jag måste besvara. Om du tänker så är du egoistisk när du vaccienrar snarare. Man kan som du då redan vet drabbas av kikhosta även som vaccinerad. Skillnaden är att symptomen oftast blir mildare och man inte upptäcker det lika enkelt. Alltså riskerar man att smitta spädbarn på ett helt annat sätt då man inte får chansen att upptäka det på samma sätt.Pum: mankanske skulle ringa dom. funderar på att ringa vidarkliniken på måndag, de känns som man kanske kan få ut lite info därifrån med. tänkte ändå höra and ad droppar samt ant-d med dm...
    Men just Kikhosta så är dödligheten rätt hög bland mindre barn UTAN vacc.
Svar på tråden att ej vaccinera