Inlägg från: sweetfia |Visa alla inlägg
  • sweetfia

att ej vaccinera

Nagon har som inte vaccinerat sitt / sina barn ? Varfor inte ? ! Nagon har som har barn som blivit skadad av vaccin ? Jag tror jag bestamt mig att inte vaccinera min son.. Men valet ar svart.. O snalla ni som tycker att vaccin ar saa bra, skriv INTE ! Skapa en egen trad i sa fall, jag vill diskutera med likasinade ! Tack

• Svar på tråden att ej vaccinera
  • sweetfia

wickz, precis min asikt, vaccinet ar ju ert fel, sjukdomen naturens fel.. Och ang stelkramp, det ar det som kanns svarast for oss ocksa, men som sagt skulle barnet bli tex biten av en hund sa far man aka till akuten da och ta sprutan..

• sweetfia

ang difteri, det ar svart.. Men aven om man tar vaccinationen sa kan ju barnet fa sjukdomen.. Sa det kanns som att far han den sa ar det sa... Naturen far styra helt enkelt.. Och som en kompis sa nar vi diskuterade sjukdomarna "kan dom skicka folk till manen och bota cancer sa kan dom fanimej bota en sjukdom om man skulle fa det" .. Och jag tror faktiskt det, bara man upptacker den i tid

• sweetfia

Till alla er som trycker ner oss som inte vill vaccinera, vaccinationen ar FRIVILLIG !! Men som vanligt nar man sticker ut fran mangden ar det nagon som ska komma och hacka pa en.. ! Alla har vi olika asikt, men jag trycker inte ner er som vaccinerar. Valet ar ens eget ! Jag kanner att risken att han drabbas av nagon sjukdom ar mindre an att ge honom sprutan.. Efter att han slutat andas 2 ganger o nastan strykt med sa vill jag inte ge honom vaccin! Okej ?? ! Det pagar fortfarande en kamp i mitt huvud om hur jag ska gora, men mitt hjarta sager nej.. Kan ni respektera det ??

• sweetfia

Jag startade denna tråd för att jag ville prata med folk som inte tänker vaccinera sitt/sina barn..

Jag har haft/har ett skit svårt val framför mig,

ska vi ta sista sprutan av de tre första så måste vi göra den om en månad.. Jag står fortfarande i valet och kvalet..

Mina nätter är sömnlösa, jag tänker bara på hur jag ska göra och om jag gör rätt..

Magkänslan säger totalt nej till vaccination..

men hur kul är det när man nästan bestämt sig.

så skriver folk i princip att man är slut i huvudet om man

inte vaccinerar, att jag utsätter mitt barn för fara ??

Fy faaan säger jag alltså, om bara någon kunde förstå hur jag mår..

skrev tydligt att jag INTE ville att ni som tycker vaccination

är så bra , kunde starta en egen tråd.

Jag klankar inte ner på er för att ni vaccinerar,

varför måste ni klanka ner på dom som väljer att inte göra det?

Anledningen till att jag inte vill mer är att min son nästan dött två gånger.. .Läkarna hittar inget fel, men det kan vara utav vaccinationen.. !!

När jag sa till min Bvc sköterska att jag vill veta vad han kan få för biverkningar , te x feber..

så svarade hon "Sofia jag kan inte garantera att han inte dör

eller för nå allvarliga biverkningar"

skulle ni vaccinerat erat barn då ??? !!!

Äh, kände att jag ville skriva av mig lite..

Hoppas någon förstår..

• sweetfia

Rättelse : att ni som tycker vaccination är så bra INTE skulle skriva utan skapa en ny tråd

• sweetfia

ruffe4 - ja i så fall får det bli stelkrampen när han blir äldre..

men eftersom han fått 2 av 3 så borde han ju vara en viss

procent skyddad ?? Någon som vet..

• sweetfia

ruffe4 - Ja det var den första...

Så MPR kommer jag ABSOLUT inte ta.. efterom som du sa att den är mer omskriven..

• sweetfia

Wickz, ja Bvc är jue sånna idioter *sorry* ... men dom kan jue inte svara på om han är skyddad o hur mänga procent..

om du har tid och lust får du gärna kolla upp det =) !!

Pum , ja vart kan man köpa den ?? eller kanske finns på bibblan.

• sweetfia

sok pa vaccinationsberattelser på google.. Intressant lasning.. Lika myter om vaccin !

• sweetfia

sok pa vaccinationsberattelser på google.. Intressant lasning.. Lika myter om vaccin !

• sweetfia

SUCK ! Vad trott jag blir pa er.. Ni som tycker att det ar egoistiskt och dumt att inte vaccinera.. Sa ni tycker att jag ska vaccinera min son da, med risken att han kan do ?? Tror ej ni hade gjort det, eller vad vet jag.. ! Ni borde tycka da att man ska vaccinera barn sa fort dom fotts ? Eftersom dom KAN Ju bli smittade.. ! Sen ni vet val att aven om ni vaccinerar sa ar det inget skydd mot sjukdomen ? Och passjukan ar inget farligt, forsen killen kommit upp i tonaren, det ar da det kan satta sig pa testiklarna.. Btw, min pappa har haft passjukan 2 ggr och han har SJU barn.. !

• sweetfia

SUCK ! Vad trott jag blir pa er.. Ni som tycker att det ar egoistiskt och dumt att inte vaccinera.. Sa ni tycker att jag ska vaccinera min son da, med risken att han kan do ?? Tror ej ni hade gjort det, eller vad vet jag.. ! Ni borde tycka da att man ska vaccinera barn sa fort dom fotts ? Eftersom dom KAN Ju bli smittade.. ! Sen ni vet val att aven om ni vaccinerar sa ar det inget skydd mot sjukdomen ? Och passjukan ar inget farligt, forsen killen kommit upp i tonaren, det ar da det kan satta sig pa testiklarna.. Btw, min pappa har haft passjukan 2 ggr och han har SJU barn.. !

• sweetfia

perG - Min son har fatt de tva forsta av de tre.. Men efter att han nastan dott tva ganger, har vi beslutat att ej ge nagra flera.. Och masslingen ar inte alls sa farlig, det ar foljdsjukdomarna som ar farliga.. Men las jarna studien.. Ingen DOG ! i varat fall ar risken storre att han blir sjuk lr dor av sjalva sprutan.. Varfor inte acceptera att vissa barn inte kan vaccineras.. ! Sen sa ar det inte ens den sprutan jag pratar om nu, utan den mot polio, kikhosta, stelkramp o difteri.. !

• sweetfia

perG - Min son har fatt de tva forsta av de tre.. Men efter att han nastan dott tva ganger, har vi beslutat att ej ge nagra flera.. Och masslingen ar inte alls sa farlig, det ar foljdsjukdomarna som ar farliga.. Men las jarna studien.. Ingen DOG ! i varat fall ar risken storre att han blir sjuk lr dor av sjalva sprutan.. Varfor inte acceptera att vissa barn inte kan vaccineras.. ! Sen sa ar det inte ens den sprutan jag pratar om nu, utan den mot polio, kikhosta, stelkramp o difteri.. !

• sweetfia

Wickz - Har du hittat någon information om hur många procent man är skyddad efter två sprutor ???

Svar på tråden att ej vaccinera