Inlägg från: principisessan |Visa alla inlägg
  • principisessan

att ej vaccinera

vi hade jättesvårt att bestämma oss för hur vi ska göra med vaccinationerna, vår dotter är 3 månader och vi tog vaccinationen för nån vecka sen för polio, stelkramp mm.. däremot så vet jag inte om vi kommer ta för barnsjukdomarna, tror inte det. Men att vi tog för polio var också för att det har ju börjat komma tillbaka från ryssland, om jag minns rätt, så det känns lite som att det finns runt kröken och inte alls så långt borta som man kanske kan tro.

• principisessan

är inte så vansinnigt påläst inom detta men är det inte så att vi fått tillbaka fall med polio i sverige på senare tid, då det kommit från ryssland.. eller är jag helt ute och cyklar nu?

• principisessan
    enny signatur skrev 2008-03-04 13:07:52 följande:
    m u m i n: jo du är ute och cyklar i detta fall. smittskyddsinstitutet säger:"Genom vaccination har man kunnat utrota polio som kliniskt begrepp från Europa och hela den amerikanska kontinenten (smittämnet kan dock påvisas av och till) och från många länder i Asien och Afrika. Länder som senaste år fortfarande rapporterat fall av polio är Indien, Pakistan, Nigeria, Egypten, Afghanistan, Somalia, Niger, Tchad, Togo, Burkina Faso och Ghana."samt "Något inhemskt fall av polio har inte rapporterats sedan 1977."
    skumt.. frågade om just detta på bvc och de hävdade att det kommit just från ryssland.. men men
Svar på tråden att ej vaccinera