• Kristin89

Hjälp mig stockholmare!!!

Min sambo (och jag) ska få biljetter till sing-a-long när han fyller år, vi åker den 10:e feb. Men nu behöver jag HJÄLP! Jag har aldrig vart i stockholm mer än gått av och på båt/flyg. Hoppas nån kan hjälpa mig!
    * Först behöver jag tips om hotell. Vi ska vara på Kvarnholmen så om nån vet nått hotell nära där så skulle det vara super!
    * Resan från busscentralen till hotellet! Går det bussar ut dit eller måste man ta en svindyr taxi?
    * Finns det nått centrum nära där så man kan shoppa lite?

Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp mig stockholmare!!!
  • Julias mamma

Kvarnholmen i Haninge?

• Kristin89

Julias mamma skrev 2008-01-07 21:08:29 följande:

Kvarnholmen i Haninge?
    Nacka. Jag är helt vilsen
  • lejonkungen

Finns en buss (nr 53) som går från centralen till Kvarnholmen (kolla tider på www.sl.se ), det tar ca 25 minuter.

Det finns ett hotell i Sickla, kommer inte på vad det heter tyvärr....Tror att det kan vara Quality hotel,men är inte säker. Där finns även ett stort köpcenter. Det är nog det närmsta du kan komma Kvarnholmen (ca 5 min med bil, men ingen buss vad jag vet) om du inte bor vid Slussen (ca 15 min med buss).

Hoppas det hjälpte lite iaf...

/Johanna

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kristin89
    lejonkungen skrev 2008-01-07 21:10:57 följande:
    Finns en buss (nr 53) som går från centralen till Kvarnholmen (kolla tider på www.sl.se ), det tar ca 25 minuter.Det finns ett hotell i Sickla, kommer inte på vad det heter tyvärr....Tror att det kan vara Quality hotel,men är inte säker. Där finns även ett stort köpcenter. Det är nog det närmsta du kan komma Kvarnholmen (ca 5 min med bil, men ingen buss vad jag vet) om du inte bor vid Slussen (ca 15 min med buss).Hoppas det hjälpte lite iaf... /Johanna
    Tack! Är det detta hotell?
    hotels.sweden-bookings.com/hotel/se/quality-nacka.html
  • en glad

Kvarnholmen ligger lite off, men i anslutning till södermalm...

(som saknar shoppingcenter) Närmaste shopping finns i centrala stockholm, Sickla köpstad och i Globen.

kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=6%3B18.139755%3B59.316896%3Bs%3B18.110148830493024%3B59.33071202461303%3B18.169257528811986%3B59.30310363953384%3B877%3B773&mapcomp=%3B%3B%3BKvarnholmen%3B%3B%3B13131%3BNACKA%3B%3B%3B%3B%3B18.13975508852681%3B59.316895592665745%3B0%3B0%3B%3BNACKA%3Bmaps_place.65725.21%3B0&geo_area=kvarnholmen%2C%20nacka&stq=0&pis=0

(jösses vilken lång länk! hoppas den fungerar!)

Det går SL-trafik dit; www.sl.se - använd färdplaneraren så får du kommunikationerna. OBS! I stockholm kan man inte köpa färdbiljett på bussen utan måste ha förköpta kuponger (finns på pressbyrån) eller så kan man betala via sms (kräver alltså mobiltelefon).

• en glad

ja, quality hotell ligger rätt nära Kvarnholmen (vid sickla bro) men det är krångligt att ta sig dit från kvarnholmen (kräver bussbyte). men du kan hitta kommunikationer på sl:s hemsida...

Jag skulle satsa på hotell på söder - dit det är mer naturligt att ta sig!

• en glad

Grattis förresten till singalong-biljetter - roligare kan man knappast ha i Stockholm!

• lejonkungen
    Kristin89 skrev 2008-01-07 21:16:21 följande:
    Tack! Är det detta hotell? hotels.sweden-bookings.com/hotel/se/quality-n...
    Japp! Det är det... 

Det ligger nära det stooora köpcentret och som sagt så är det nära till Kvarnholmen, men är osäker på busstrafiken därifrån. Du kan kolla på sl:s hemsida och välja "sök resa", där skriver du in vartifrån du ska åka (skriv då in hotellets adress) och välj vart du vill åka så visar den bästa alternativ. Jätte smidigt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo ♥¸.?°´¯) ♥
  • en glad

Vad letar du efter? Ar det SL:S busstider så heter hållplatsen vid quality hotell "Sickla bro". Kanske kan du skriva in gatuadressen på kvarnholmen, annars finns det väl ett hållplatsnamn där också?

Svar på tråden Hjälp mig stockholmare!!!