• ming

Ingen BH?

Det är så att jag gillar att gå utan BH. Jag gör det bara hemma eftersom man har fått för sig att det är "fult" att inte ha BH, eller att bröstvårtan syns lite. Ibland kommer det hem folk utan att jag har BH och då skäms jag, de kan ju "se" mina bröst. Jag går även ner till tvättstugan utan BH och jag skäms om nån ser mig.
    Jag har fått för mig att det är lite tabu att gå barbröstad, och man tänker ju själv om man ser någon "va, hade hon ingen bh?!". Och det konstigaste är att ju större, hängigare och "fulare" bröst personen har, desto värre tycker man att det är! (Skäms nästan för att erkänna det.) Men det känns intelika farligt om man har ett par sjyssta tuttar!
    Tycker ni att det är vulgärt och hemskt att gå utan?

• Svar på tråden Ingen BH?
  • Jenny S

Det första jag gör när jag kommer hem från jobb eller vänner el dyl så är det at kasta av mig BH:n. "Släpp fångarna loss, det är vår!!"
    Men jag kan inte visa mig bland folk utan, tycker inte att mina tuttar är tillräckligt snygga för det. Inte för att de är världens största men.... Äsch, ni fattar säkert!
    Tycker faktiskt att det är lite otäckt att se fruntimmer med stora och hängiga bröst som trallar runt utan BH på stan. Jag blir liksom....sjösjuk!

Däremot en av mina kompisar som har världens sämsta självförtroende lyckades jag övertala att ha sitt mörkröd toksnygga linne utan BH en kväll när hon skulle ut på krogen. Hon har väldigt liten och fast byst. Såååå snygg!! Hon trivdes super i detta berättade hon sen för mig. Sen att killarna gillade det också är ju knappast negativt för hennes del!!

• snysop

Jag har ingen BH på mig hemma om det bara är "vi" hemma. Om våra riktigt nära vänner kommer så tar jag inte på mig någon BH, men däremot så slänger jag på mig en tjockare college-tröja så att inte vårtorna syns. Tycker att det är lite så där att se andras bröst utan BH och bröstvårtor som sticker fram och vill därför inte att någon utomstående skall få se mina. Har ganska stora bröst och bröstvårtorna är ofta styva så det syns tydligt på mig... :-/ Till min fasa, men till min mans förtjusning. Han brukar ofta säga att jag skall gå utan bh till jobbet och att alla killar kommer glo ihjäl sig, men det vill jag absolut inte!! Självklart skojar han bara...

Jag kan även gå och handla utan BH, men bara om jag har tjocka kläder på mig så att det egentligen inte syns om jag har BH eller ej.

• annca

Haaatar bh! Aldrig använt annat än under finkläder innan jag fick Mathilda( nu är det inget alternativ - sover tom med).

Inbillar mig faktiskt att mina bröst blivit så fasta just för att jag nästan aldrig på 32 år använt bh, för då har muskulaturen fått jobba för sig själv.

Tycker faktiskt det är mycket fulare när man se bh-konturerna under tröjan/blusen än om man anar bröstvårtorna...

• gealach

Jag lägger inte ens märke till om folk har BH eller inte, såvida det inte guppar och gungar något alldeles extremt, men i "normalfall" ser jag det inte ens.

Jag har alltid BH på mig, både ute och inne, men det är för att jag tycker att det är skönt, har ganska stor och tung byst, så det är ganska obekvämt att gå utan. Ett tag sov jag till och med med BH, eftersom jag fick ont av att ligga på brösten annars. Vande mig dock av med det eftersom jag hörde att det inte skulle vara nyttigt, och numera går det bra.

• Silence

Ming,

asså vart har du fått för dig att folk tror att man är en HORA bara för att man går utan bh?!
    knaaaass

• Sötnos

Jag tycker att vissa linnen är snygga att ha utan bh..men jag skulle aldrig våga..tråkigt nog! Men jag tycker precis som ts att det är pinsamt o att det känns som att man helt enkelt inte får vara utan!!

• musli

avskyr bh... tycker att det kliar och banden ramlar ner och allt sitter åt och... ja allmänt otäckt!
    sätter på mig bh om och när det behövs... inte för att åka till affären men om jag ska ut fint eller så så har jag en... ibland annars oxå men det är sällsynt... trivs i att vara utan.. nu när jag är gravid däremot så har jag fått problem med att bli såååå jäkla varm under tuttisarna... så nu får jag har bh när jag inte går hemma med t-shirten ikläm mellan kroppen och tuttarna...

• Avelyn

Använder ingen nu under graviditeten.. så skönt.. utan dem kan jag andas.. är så tacksam... skäms inte ett dugg.

• ming

Silence-> Okej kanske inte hora, men de kanske tycker att man ser horig ut, vad vet jag? Ja, jag är knäpp, jag vet!

Svar på tråden Ingen BH?