Tack o lov att det funkar! Alla som har tvillingar vet vilken enorm påfrestning det kan vara att ha båda barnen sjuka med allt vad det innebär o klara det på egen hand! Ok, förstås också jättejobbigt om man har fler barn men olika ålder, de kan ju t.ex. vara väldigt nära i ålder. MEN, utan att vilja trampa ngn på tårna, så är det enligt min åsikt lite annorlunda med tvillingar (syftar då främst på när de är yngre!). De är ju faktiskt i samma "åldersfas" samtidigt då kanske ingen av dem kan gå, kommunicera, förstå att han/hon måste vänta, äta själv bla bla bla, listan kan väl göras lång! Då är det svårt att tillgodose båda barnens behov, nästintill omöjligt! Man kastas mellan vem som ska få vara i famnen just då, vem som skriker minst o får klara sig "själv" en liten stund etc. Att söva två sjuka barn i samma fas är ju heller inte lätt... ofta vill ju sjuklingar vara i famnen o även om man sitter på golvet dagen i ända för att kunna ha båda i famnen blir det förstås inte samma sak... ja ni vet! kan bara emellanåt känna mig lite bitter... att vi inte får så många extra sgi-dagar vid tvillingar, bara tillräckligt för att pappan ska kunna vara hemma parallellt första mån. Visst, bra! Men sedan då när man ska börja jobba är det ju ett liite större företag att få ihop livspusslet med två små, eller som i vårt fall tre... Ja ja, jag är i grund o botten ändå tacksam för det system Sverige har o kan också se att det är förmånligt sämfört med andra länder, så... Bara lite känslor...