• DIVGRL

Trött på panelgardiner! Något annat förslag?

Trista panelgardiner överallt...suck!

Någon som har kommit på några snygga ideer istället för vanliga gardiner?

Tänker på i v-rum och kök...

• Svar på tråden Trött på panelgardiner! Något annat förslag?
  • Lottis77

Hmmm.... Jag gillar fransgardiner, fast kanske inte i köket. Såg jättesnygga svarta på Hemtex igår.

Köpte också på IKEA väldigt skira lilaskimrande gardiner. Lite indiskt stuk sådär.

Är det inte semester snart???
  • karlsson1981

Jag gillar hissgardiner i köket. Valfritt tyg med två ganska grova "rep" som håller upp.. Hänger ni med?

Dessvärre finns det nog inte att köpa färdiga som panelgardiner gör, och jag kan inte sy! Äger inte ens en symaskin

• DIVGRL
    tomten81 skrev 2008-01-08 12:50:53 följande:
    Jag gillar hissgardiner i köket. Valfritt tyg med två ganska grova "rep" som håller upp.. Hänger ni med? Dessvärre finns det nog inte att köpa färdiga som panelgardiner gör, och jag kan inte sy! Äger inte ens en symaskin
    Samma här! Bruka låna en symaskin av syster. Men är så otålig att jag brukar fuska när jag syr. Då blir det inte bra :P
  • MirasmammaEmma

tomten81 tycker också hissgardiner är snygg i köket...

Förstod ja dig rätt nu att de inte gick att köpa??

För de gör ju de..kanske missuppfattade dig

• Thursday
    tomten81 skrev 2008-01-08 12:50:53 följande:
    Jag gillar hissgardiner i köket. Valfritt tyg med två ganska grova "rep" som håller upp.. Hänger ni med? Dessvärre finns det nog inte att köpa färdiga som panelgardiner gör, och jag kan inte sy! Äger inte ens en symaskin
    Förutsatt att fönstret är någorlunda standardmått så går det alldeles utmärkt att köpa färdiga hissgardiner.
  • Lottis77

Apropå hissgardiner, så tror jag att det finns speciella "hissband" att köpa som man syr på på baksidan. OM man vill sy egna alltså.

Är det inte semester snart???
  • MirasmammaEmma

ne men spets som är så himla fult.. :p
    är nog inga i den yngre generationen som har det

isisisis skrev 2008-01-08 13:13:22 följande:
    Spets är alltid "inne"
  • DIVGRL
    isisisis skrev 2008-01-08 13:13:22 följande:
    Spets är alltid "inne"
    Ja det är fint...fast det passar inte in. Har det i ett av barnens rum.
Svar på tråden Trött på panelgardiner! Något annat förslag?