• gravid87a

Vecka 19 med liten mage?

Som sagt, någon mer med liten mage? Jag är i vecka 19 (18+3) och tycker jag har världens minsta mage när man ser andra som gått lika långt och ser höggravida ut!
    Man funderar ju på om bebis växer nåt därinne...
    Finns här någon som känner detsamma?

• Svar på tråden Vecka 19 med liten mage?
  • Aanna07

Hej!

Jag känner detsamma som dig. Min mage syns knappt! Dem som jag inte sagt något åt ser inte på mig att jag är gravid. Nu är jag i vecka 18+2.
    Jag fick för flera år sen höra av min barnmorska att min livmoder låg bakåt ryggen och att det därför kunde ta längre tid innan det syntes på mig att jag är gravid... men så här länge trodde jag inte att det skulle ta...
    Ska på ul om en vecka så då får man väl veta om det över huvudtaget bor någon liten en där inne

Vi får fortsätta att längta efter magen ett tag till

Kram Aanna

• Rymdblomman

Hej,

Min mage syntes knappast alls när jag var på UL, i slutet på v.18. Nu är jag i v.22 (22+4) och först nu börjar den synas. Tydligen är det väldigt individuellt när magen kommer. Är det första barnet dröjer det tydligen längre eftersom magmusklerna inte är lika uttöjda. Det kan också dröja längre om man är vältränad, har jag hört. Jag var också lite fundersam på om det verkligen var något där inne innan UL, men visst var det det ;o)
    Nu har jag också börjat känna den röra sig, men inte några riktigt tydliga sparkar utan bara något som kör runt där inne.

Ja, visst läntar man efter magen, men samtidigt kanske man ska vara glad för att det dröjer lite. Kanske kan man behålla ryggen fri från krämpor längre då.....

// Emma

• Blue Bear

Jag tycker också jag har liten magen för att snart vara i v.19.. men min BM sa också att livmodern låg bakåtlutad så magen kan komma senare.. Hoppas det blir snart
Svar på tråden Vecka 19 med liten mage?