• Anonym (Cash)

Ensamstående - ta lån för att lösa ett par krediter...

Alltså, nu har jag ett litet problem som jag går och grubblar på. Jag bor själv och har ut ca 15000 efter skatt. Har under åren lyckats dra på mig krediter hos Ikea (ca 9500)och Ellos (ca 8500). Och för att ställa upp för en kompis tog jag en kredit på GE (ca 81000), dessa pengar har jag delvis fått tillbaka, men jag har ju givetvis "slösat upp" pengarna istället för att betala av krediten. Till på köpet har jag ett billån på ca 55000..

Tanken är då att jag tar ETT banklån på 155 000 och löser ut krediterna. Och betalar det av relativt fort på 5-7 år eller så. Vad jag grubblar på är då: Hur högt lån kan du ta själv egentligen?? Jag har Swedbank om det spelar nån roll!

Nån som vet??

• Svar på tråden Ensamstående - ta lån för att lösa ett par krediter...
  • Styvmodern

Hur stort lån du har beror på dina utgifter - hyra, barn etc samt givetvis om du har några betalningsanmärkningar.
    Men ofta kan det löna sig att samla ihop krediterna hos någon bank om man vill ha ner månadskostnaden. Och är du skötsam och har fast inkomst borde det inte vara några problem...

• lillangel

har du bostadsrätt? är du med i facket? isåna fall så får du facklån via swedbank och om du inte har mer skulder en de du säger så borde de inte va några problem för dig att få de lånet. Dom kollar mycke på förfrågningar också,alltså hur många ggr du gjort kreditupplysningar osv.Men de är bra att du väljer swedbank o ingen skitbank me hög ränta :) 155000 är inte mycke pengar och du bokar en tid med någon på banken för möte så ta du med dig dina skuldbrev och anställningsbevis,sen räknar hon/han ut hur mycke du kan låna och hur mycke i månaden som passar din budget bäst att betala avpå lånet.

• lillangel

skrev lite knasigt,du behöver inte ha bostadsrätt för facklån,bara undra om du hade en bostadsrätt inge mer..

• Anonym (Sambo)

Är sambo men h*n har anmärkning så kunde inte stå med på lånet. Men fick lån på 200000.- för att läsa krediter osv och har en inkomst på 17500.- fs

Skrev upp allt snygg och prydligt gick till min bank och fick lån.

• Anonym

Skulle oxå rekomendera ETT stort lån genom swedbank, tex genom facket om du är med där, ett litet problem där bara är ja tror man bara kan låna 140000 som mest på ett medl.lån.

Lycka till.

• Anonym (Cash)

Tack för alla svar!

Jag har inte en bostadsrätt och inga barn. Swedbank har nått som heter Nya medlemslånet (är med i HTF) där man kan låna upp till 200000:-

Jag ska minsann sätta mig ner och skriva ner ALLT och göra en skitsnygg uträkning på det. Sen får jag pallra mig dig och le lite grann!!

Tack igen för alla svar!!

• lillangel

De kommer gå bra. Lycka till !
    Anonym (Cash) skrev 2008-01-09 22:22:29 följande:

Tack för alla svar!Jag har inte en bostadsrätt och inga barn. Swedbank har nått som heter Nya medlemslånet (är med i HTF) där man kan låna upp till 200000:- Jag ska minsann sätta mig ner och skriva ner ALLT och göra en skitsnygg uträkning på det. Sen får jag pallra mig dig och le lite grann!!Tack igen för alla svar!!
Svar på tråden Ensamstående - ta lån för att lösa ett par krediter...