• Anonym (?!?!)

"Jag har knullat med 3 pojkar på toaletten"

Detta fick jag höra idag av min SEXÅRIGA flicka!!

TRE stycken pojkar hade sagt åt henne att "nu ska vi knulla" och så hade de fyra gått in på toan på skolan och pojkarna hade sagt åt henne att låsa.
    Sen hade de dragit av sig byxorna allihop, och så hade min tös lagt sig på golvet och pojkarna hade turats om att ligga på henne.....

Är helt chockad. Dom är ju bara SEX år!
    Ska man ta upp detta med fröknarna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 18:42:54:
    Jag har inte på något sätt menat att pojkarna skulle ha våldtagit/utnyttjat/förgripit sig på min flicka.

Så som det lät när hon berättade så var hon med på det hela.

Och självklart vet att jag att man i den åldern är nyfiken och leker nakenlekar, det gjorde jag också, fast inte riktigt så grovt kanske....

Funderade också på det här med att tipsa fröknarna om en tema-dag, där de berättar om kroppen och hela den här få-barn-grejen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:39:42:
    Vill uppdatera lite, då någon antytt att jag inte verkar bry mig och att det är fruktansvärt av mig att jag inte genast tog upp detta med personalen.

Jag vill göra det som är bäst för MIN FLICKA.
    Så som hon berättade det hela så var hon ju helt klart med på det. Hon sa ju glatt att "jag vill ju ha barn, och då måste man knulla".

Vad gäller språket så har jag VERKLIGEN ALDRIG använt ordet "knulla" inför henne!
    Jag sa det åt henne, att det är ett fult ord och att det finns bättre ord att använda, t. ex älska eller kela.

Vi är öppna med allt i vår familj. Min tös kommer ofta och vill titta i Lennart Nilssons "Ett barn blir till" tillsammans med mig. Hon ska få ett syskon snart, och tycker det är jätteintressant att titta hur bebisen blir till, växer och kommer ut.

Jag vill gärna låta henne titta i boken, för jag minns att jag själv när jag var liten INTE kunde prata med mamma om sånt, och det var jobbigt.
    Nu när min tös är så öppen med det så vill jag inte förstöra det för henne, utan vi tittar i boken, och jag förklarar om det är nåt hon undrar.

Hon har frågat varför man "gör barn" med varann, och jag har sagt att när man är en vuxen man och en vuxen kvinna som tycker om varann så mycket så vill man göra det. Att man gör det för att man älskar varann så mycket.

Så jag tror (HOPPAS!) att jag inte givit henne någon felaktig bild av det...

• Svar på tråden "Jag har knullat med 3 pojkar på toaletten"
  • Sallybally
    ciccielv skrev 2008-01-11 00:11:41 följande:
    el skåpet dottern mådde dåligt för att de hade näckat framför henne,hon undrade varför de visade sina snoppar och varför de skrattade.är det verkligheten?att barn antastar varann i ex skolan?vår dotter lever i VERKLIGHETEN!och ang att förbereda henne inför verkligheten framöver.den dagen hon frågar om sex då är hon mogen inför det ämnet,berättar du öppet för dina barn om sex och andra saker som mord,otrohet,misshandel och våldtäckt osv?för det kan ju ske i dina barns verklighet i framtidenbarn ska vara barn!de ska inte vete sig som vuxna med fula ord och antasta varann.inte undra på att vissa barn är heltokiga nuförtiden...
    Det kan jag däremot hålla med om fullständigt, men vad gäller den här situationen som TS beskriver så tror jag utan tvekan att det bara handlar om det som alla barn går igenom.
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • ciccielv

ang barn som näckar osv

"barn som är med i leken får leken tåla".men barn som inte är med i leken ska de tåla det oxå?

jag lägger ner detta,jag har inte sagt att nakenhet o sex är farligt,bara att mina barn ska inte utsättas för sexuella kränkningar.

• ciccielv

Sallybally
    det är vad jag menar.barn som är med i nakenlekar gör ju det av fri vilja.som ts dotter gjorde.men barn som inte är med på nakenlekar ska inte behöva utsättas för det.

• Linsenstinsen

Hehehe..Så där gjorde vi med på dagis :) Tror inte att du behöver oroa dig. Men du kan ju säga det till fröknarna så de vet om du känner att det käns jobbigt. Lycka till!

• el skåpet

ciccielv skrev 2008-01-11 00:40:02 följande:

ang barn som näckar osv"barn som är med i leken får leken tåla".men barn som inte är med i leken ska de tåla det oxå?
    Det är självklart inte ok och tvingas till något man inte vill, men det är inte det vi diskuterar
  • Sallybally
    ciccielv skrev 2008-01-11 00:42:19 följande:
    Sallybally det är vad jag menar.barn som är med i nakenlekar gör ju det av fri vilja.som ts dotter gjorde.men barn som inte är med på nakenlekar ska inte behöva utsättas för det.
    Nä men det håller jag verkligen med dig om!!!

Då är det kränkande.
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Anonym (been there)

Tack BettenB - jag fattar inte varför vuxna har så dålig kunskap om barns utveckling att de ropar på moralpolis när 6-åringar "knullar! Jag skriver återigen att utropen kan ställa till med betydligt mer skada än själva händelsen!

• santos deluxe

Min mamma har berättat om en insident när jag var 5-6 år. Vi var hemme hos mina föräldrars kompisar (som är greker) och åt middag. Under kvällen hade tydligen jag och deras dotter lekt doktor under täcket nakna och hennes farsa kom på oss. Han hade tydligen slitet ut mig i armen och daskat mig i arslet, varpå min far ser detta från hallen och förstår inget. Så han går fram och ger gubben en smäll på hakan så han går i däck på golvet..

Sedan förklarade min mor för mig dagen efter att det inte alls är fel att leka doktor och att den arga gubben hade fel och får absolut inte göra så mot mig.

Efter detta lekte jag aldrig mer doktor eller gjorde närmanden mot tjejer på många många år. Tjejer var farliga och dom skulle man hålla sig borta ifrån..

Barn har inte SEX. Barn leker, utforskar och försöker lära sig. på vissa här låter det som om det vore regelrätta våldtäkter när barn utforskar varandra.

• BettanB

Jag tror att många vuxna är rädda för sin egen sexualitet i botten. Tycker det är väldigt sorgligt att läsa om föräldrar som får närmast hysteriska utbrott då de får bevis för att deras barn faktiskt är sexuella varelser (inte erotiska utan sexuella). Många blir upprörda när jag berättar att det är normalt för bebisar att masturbera; att små  pojkfoster får erektion redan inne i mammas mage och att det är fullt normalt för barn att leka "mamma, pappa, barn", "Doktor" och liknande.
    Sådana här grundläggande saker borde ingå i föräldrautbildningen så slapp de skrämma slaget på sina stackars barn med sin hysteri. För det ÄR verkligen stackars barn, föräldrarnas reaktioner kan göra oerhörd och bestående skada.
    Jag uppmanar alla föräldrar att börja läs Thore Langfeldt och sedan fortsätta utifrån det.

Okunskapen är rent ut sagt skrämmande.

Anonym (been there) skrev 2008-01-11 02:32:22 följande:
    Tack BettenB - jag fattar inte varför vuxna har så dålig kunskap om barns utveckling att de ropar på moralpolis när 6-åringar "knullar! Jag skriver återigen att utropen kan ställa till med betydligt mer skada än själva händelsen!
  • BettanB

Ts; efter att ha läst halva tråden (orkade inte genom mittpartiet för alla dessa hysteriska okunniga människor ger mig utslag) tycker jag att du reagerat sunt. Det är absolut ingen fara att de leker såna lekar, inte så länge alla är med på det. Den här formen av lekar ÄR fullkomligt normala för barn i den åldern, men KAN vara tecken på att det finns problem.
    Visst kan det vara bra om personalen får "heads up" så de kan hålla ett halvt öga så det inte går överstyr eller någon kommer till skada.

Bra att du reagerade så lugnt när dottern pratade med dig också. Bra jobbat.

Svar på tråden "Jag har knullat med 3 pojkar på toaletten"