• Elvira

Bra matningsked...hjälp

Hej! Min favoritsked till lillan är en plastvariant gjuten i ett stycke. Fick två som bonus när jag beställde Vi föräldrar. Men jag hittar dem inte i affären! Någon som vet precis vilken sked jag menar och var i södra stockholm jag kan köpa dem?

För övrigt har de knappt matningsskedar i affärerna! Någon mer som upptäckt detta?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra matningsked...hjälp
  • Jennie Brunflo

Nej, det har jag inte märkt för jag skulle aldrig köpa en matningssked.

Har du testat en helt vanlig dessertsked?

• Angel74

Jag köpte esska matningsked har jag för mig att dom hette(är ju ett tag sen, dottern blir ju fem) dom hade ganska långt skaft
    Är det dom du menar, dom fanns i nästan alla matbutiker då iaf

• SoFaD

jag har samma skedar jag, fick dem oxå från vi föräldrar. har sett dem i vanliga ica har jag för mig. men för oss funkar de inte. de är nog för färgglada för lillen vill bara ta dem att leka med! så vi kör nu med vanliga teskedar, funkar mycket bättre för oss :)

• väntar o längtar

Jag har oxå såna, tror att det är Bambinos skedar...

• väntar o längtar

Japp! Det var Bambino. Kolla på www.g-knapp.se och sök på bambino så får du fram de.

• Champagne

Jag köpte babybjörns skedar. De är mjuka och böjliga i skedbladet, och har långa skaft. Suveränt när man ska ända ner i botten på barnmatsburken . Dessutom så kastar hon huvudet framåt när hon ser att skeden är på väg åt hennes håll, och hade det varit en vanlig hård tesked, så hade hon gjort sig illa på den.

• Lilla C

håller med sunflower, de skedarna är suveräna!!!

• anne82

älskar också babybjörn skedarna.super bra!

• Neo

Det var Bambino-skedar du fick. Jag tycker dock inte om dem utan använder nästan bara Babybjörns matningsskedar. De är helt suveräna!!! (Har 4 st! )

• Aros

De finns även på coop. Tycker dem fungerar superbra.

• Viran

Har babybjörns, tycker att de är super så att man inte gör illa bäbisen när hon kastar ed huvudet...

• Kajsalisa

Jag använder bara Tupperware´s hängsked när jag matar min son. De är lagom stora och lite mjukare än vanliga skedar...

• Chanette

Bambinos skedar finns i de flesta mataffärer. Har själv köpt mina på Willy´s. Annars så använder vi även The first years skedar som säljs i 12-pack för 25-30 kr paketet i de flesta barnbutiker. Billiga och bra och gör ju inget om den skulle glömmas någonstans plus att vi lämnat 2 st hos de vi ofta hälsar på.

• Elvira

Tack för tipsen! Det är nog bambinos jag är ute efter. Hopplöst att hitta på min vivo, min willys eller maxi botkyrka (?????), hemköp skärholmen, mm. Eller kollar jag på fel ställe i butiken?

• Mother of a daughter

Babybjörns är helt suveräna tycker jag!!
    Mjuka och inte så "skålade" vilket gör att maten stannar i munne och inte ligger kvar i skeden.

• SC o EP

Vi har matskedar från både bambino och babybjörn och babybjörns är helt enkelt bäst!!

Svar på tråden Bra matningsked...hjälp