• MSK

Vaccinationer /reseapotek/Egypten?

Hej! Reser till Fritidsresors All inclusive Blue star hotell Saraya vecka 9/10. Vilka vaccinationer behövs för mig och barnen (0-9 år)? Alcogel på tub har jag redan fått tips om som skydd för baskelusker, vanligt reseapotek med Alvedon/Ipren/vätskeersättning står redan på listan. Annat? Ngn som har tips?

• Svar på tråden Vaccinationer /reseapotek/Egypten?
  • jennychristina79

Undvik grädde, jag blev jätte magsjuk av det. Dom varnade t.o.m för grädde på transferbussen. men jag beställde in en irish coffee på kvällen och tänkte inte på det.
    Om ni blir magsjuka så tänk inte ens på att försöka med svenska magtabletter först för det hjälper inte mot deras baciller.
    Vi åkte bara till apoteket där och pekade på magen, då fick vi ett paket gula piller och ett med blåa
    Var frisk på 3 timmar.
    Lycka till!

• MSK

Ok! Grädde, det skall vi undvika.

Tack för svar!

• miaelin

Vi tog twinrix=hepatit a och b.Inte lillkillen det behövdes inte eftersom han är under året.

• Lovely SunShine

Vi ska åka till Etiopien i februari

har bara börjat med apoteket det jag har med på våran lista är?

Barn alvedon
    febertermometer
    vätskeerättning + sprutor ( om barnet är sjukt kan dte vara svår att få i dom erättningen)
    Solskydd
    Kylbalsam
    Myggnät
    Något att smörja huden med saltvatten torkar ut
    plåster
    alco gel
    smärtstillande medel mot kliande myggbett
    något att tvätta sår med fråga på apoteket
    stoppande och rinnande

men vi kommer vara borta 1 månad, hoppas något va till hjälp

har en fråga till trådstartaren, hur hade du tänk att göra med bilbarnstol när du är nere?

• Lovely SunShine

opps vilken lista hihi

• MSK

Åhh, bra tips, tackar så mycket.

Lovely Sunshine! Jag tar inte med bilstol till småkillarna, vi bor två veckor på ett charterhotell och kommer inte göra ngr direkt utflykter (har en 3 månaders och en 13 månaders, en fyraåring och en nioåring;)

Om vi hyr bil så hyr vi stolar också. Transferresan så får vi hålla i knät, inte säkert alls, men, men, såå mycket packning ändå med två enkelvagnar etc;)

• garib

Det är inte alls säkert att det finns barnstolar att hyra.Tyvärr är trafiken ganska livlig och oorganiserad.

• Lovely SunShine
    garib skrev 2008-01-09 20:37:45 följande:
    Det är inte alls säkert att det finns barnstolar att hyra.Tyvärr är trafiken ganska livlig och oorganiserad.
    Helt klart!
    Kommer ihåg när jag har varit nere i Afrika förut (sydafrika, Namibia)

Bilbarnstol = ?

dka ringa flygbolaget och kolla om dom vet hur man ska göra!

Kul att du gillade tippsen!

ett till tipps är att ta med någpt till barnen som är deras trygghet t ex jag kommer ta med Noelias favvo fillt osv
  • MSK

oops, känns lite som Thailand då;) Har varit där två ggr med barn. En skramlande Tuc-tuc med kidsen i barnvagn på flaket, känndes sådär;) Jag tror dock att vi håller oss på resorten, vi är mest ute efter miljöombyte och ett skönare klimat, bada, sola, bamseklubb etc (passar på under föräldraledigheten). Utflykter får vi göra när de två minsta är lite äldre.

Hoppas ni får en trevlig resa!

• MSK

oops, känns lite som Thailand då;) Har varit där två ggr med barn. En skramlande Tuc-tuc med kidsen i barnvagn på flaket, känndes sådär;) Jag tror dock att vi håller oss på resorten, vi är mest ute efter miljöombyte och ett skönare klimat, bada, sola, bamseklubb etc (passar på under föräldraledigheten). Utflykter får vi göra när de två minsta är lite äldre.

Hoppas ni får en trevlig resa!

Svar på tråden Vaccinationer /reseapotek/Egypten?