• legoland

stortå...????Lilltå!

Nån som har nått bra förslag på någon tå ramsa, och vad kallar ni de andra tårna? Är det bara jag som inte kan komma på nått bra
    Finger ramsor är oxå välkomna.

• Svar på tråden stortå...????Lilltå!
  • mirresmamma

Vi fick lära oss den här i vår föräldragrupp:
    Stortå
    tåetilla
    tillerosa
    knappetosa
    lilla virevasken

och fingrarna kallade vi

tummetott
    slickepott
    långeman
    gulleband
    lilla vickevire

• Alvi

Jag kör med det enklaste möjliga - Stortå, Pektå, Långtå, Ringtå och Lilltå... =)

• buebo

Stortån,tåtån,timpen,tampen och lilltyta !

• Pallas Athena

Kanske Stortå, långtå, mellantå, ringtå och lilltå? Förklaring: Tån bredvid stortån är på de flesta längsta tån, om den inte är det är den i alla fall den proportioneligt längsta tån.

Annars finns en ramsa som säger "Stortå, smektå, tångtå, springtå, lilltå", men jag vet inte hur bra jag tycker de namnen är..

• norgesessan

jag säger också pek tå.....(men vem pekar med den???) storetå, peketå, langetå, ringetå(har inte ring på tån hällre) och lilletå.....det är enklare med fingrarna!!! dom användar man ju!!

• legoland

Hmm inte helt lätt det här med andra ord Har kört med samma ramsa som Sisu på tårna. Men som sagt det känns väl inte helt 100
    Fler förslag ?

• Pojkmamma

Min kompis från Jämtland brukar säga en ramsa. Den går så här: Lilltåa, tåtilla, tillrosa, kroknosa och stortuppen upp i vädet. Man skall dra lite försiktigt i tårna när man säger det. När man kommer till stortån drar man lite extra och det är jätteroligt!!!

Svar på tråden stortå...????Lilltå!