stortå...????Lilltå!
Nån som har nått bra förslag på någon tå ramsa, och vad kallar ni de andra tårna? Är det bara jag som inte kan komma på nått bra
Finger ramsor är oxå välkomna.
Nån som har nått bra förslag på någon tå ramsa, och vad kallar ni de andra tårna? Är det bara jag som inte kan komma på nått bra
Finger ramsor är oxå välkomna.
Vi fick lära oss den här i vår föräldragrupp:
Stortå
tåetilla
tillerosa
knappetosa
lilla virevasken
och fingrarna kallade vi
tummetott
slickepott
långeman
gulleband
lilla vickevire
Jag kör med det enklaste möjliga - Stortå, Pektå, Långtå, Ringtå och Lilltå... =)
Stortån,tåtån,timpen,tampen och lilltyta !
Kanske Stortå, långtå, mellantå, ringtå och lilltå? Förklaring: Tån bredvid stortån är på de flesta längsta tån, om den inte är det är den i alla fall den proportioneligt längsta tån.
Annars finns en ramsa som säger "Stortå, smektå, tångtå, springtå, lilltå", men jag vet inte hur bra jag tycker de namnen är..
jag säger också pek tå.....(men vem pekar med den???) storetå, peketå, langetå, ringetå(har inte ring på tån hällre) och lilletå.....det är enklare med fingrarna!!! dom användar man ju!!
Hmm inte helt lätt det här med andra ord
Har kört med samma ramsa som Sisu på tårna. Men som sagt det känns väl inte helt 100
Fler förslag ?
Min kompis från Jämtland brukar säga en ramsa. Den går så här: Lilltåa, tåtilla, tillrosa, kroknosa och stortuppen upp i vädet. Man skall dra lite försiktigt i tårna när man säger det. När man kommer till stortån drar man lite extra och det är jätteroligt!!!