• SilentStar

Var går "gränsen" för ung förälder?

Vad räknar du som en ung förälder? Jag har alltid sagt att jag vill vara ung mamma, vill inte känna mig gammal sen när barnen blir tonåringar (ytligt jag vet). Jag är 22 år (snart 23). Skulle jag bli gravid nu så skulle jag få barn när jag är 24..räknas man som ung mamma då?

Själv känns det inte så ungt, men det kanske dte är?

• Svar på tråden Var går "gränsen" för ung förälder?
  • Calylite

jag tänker som upp till 25 räknas som ung

Ingen är så tom som den som är full av sig själv!
  • Etnica

Jag skulle inte se dig som en "ung mamma" men självklart är du ung. Svammel... Ung mamma är för mig någon som är under 20 år.

• TheSunset

Wohooo......25? Då e jag fortfarande ung drygt 3 veckor till....Weii.. Flört

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sara Li

Ja upp till 25 säger jag också.

Men jag lovar, dina barn kommer att tycka att du är gammal som gatan ändå när de blir tonåringar, även om du är 20 när de föds...

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • TeDrickaren

Idag är man väl "ung" mamma under 30, var 10:ende förstagångsföderska är över 35år, enligt en ny siffra från socialstyrelsen.

Så ung är man kanske ännu längre

Mamma till Moa
  • EnJävlaDröm

Hej, det beror ju lite på vad man jämför med, om man kollar på en del som får sitt första runt 30+ så är det ju ungt! men kanske inte så ungt om man tänker mera på ungamammor som tonåringar. Jag tycker inte att du skulle bli gammal iallafall!

• TheSunset
    TeDrickaren skrev 2008-01-09 13:03:59 följande:
    Idag är man väl "ung" mamma under 30, var 10:ende förstagångsföderska är över 35år, enligt en ny siffra från socialstyrelsen.Så ung är man kanske ännu längre
    Det vore ju nått... Fick nästan lite ångest där att jag blir gammal om 3 veckor...haha..
  • TeDrickaren
    TheSunset skrev 2008-01-09 13:04:55 följande:
    Det vore ju nått... Fick nästan lite ångest där att jag blir gammal om 3 veckor...haha..
    Gammal??, vad är det för något
    Mamma till Moa
  • TheSunset
    TeDrickaren skrev 2008-01-09 13:05:45 följande:
    Gammal??, vad är det för något
    hihi...
Svar på tråden Var går "gränsen" för ung förälder?