Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

Osäker, förvirrad, ångest

Du får nog fundera på om du vill ha barnet även om du inte kommer vara ihop med den här killen sen. Risken finns ju att du blir ensam med barnet å du måste känna att du klarar det för att behålla. Jag menar ni är unga och har vart ihop i tre månader om jag förstod rätt, det är verkligen ingen lång tid.

• TwistedSister

Ska bara tillägga... Har själv gjort en abort som ung. Blev övertalad av pappan till barnet, eller övertalad.. Jag ville ju aldrig det egentligen men jag va så himla kär i han å han sa att han skulle lämna mig annars. Han följde med när jag skulle göra aborten å jag hoppades hela tiden att han skulle ändra sig å säga att jag inte behövde göra det, men det gjorde han inte.

Blev jättedeprimerad efter abort, hade såna skuldkänslor att jag hade mördat mitt älskade barn, att jag var svag som inte kunde skydda mitt barn mot pappan som inte ville ha det.

Mådde jättedåligt i nåt år tills jag blev tvångsintagen på psyket å fick hjälp mot min depression. Önskar väl fortfarande egentligen att jag hade känt mig stark nog att ta hand om ett barn själv då.

Tänk ordentligt innan å gör inte abort om du verkligen inte känner det är rätt för dig. Vad du än bestämmer dig för att göra, se till att du känner dig riktigt säker i ditt beslut.

• TwistedSister

Men allvarligt talat, hon tvingar väl inte på honom nåt barn, barnet finns ju faktiskt redan även om det inte är fött och om han nu inte vill ha barn har väl han en skyldighet att skydda sig så han inte gör någon gravid. Han är faktiskt den äldre i relationen å borde förstå att ta ansvar för att hon kan bli gravid. Fruktansvärt att få henne känna sig tvingad till abort!!!

Puman78 skrev 2008-01-09 22:53:51 följande:
    OM en relation funkar eller ej det vet man ju aldrig i förväg. Men om du behåller ett barn som han verkligen inte vill ha så kommer det nog inte stärka relationen. och det är ju inte speciellt skysst mot papppan att tvinga på honom ett barn bara för du känner dig redo. Visst han kanske växer i rollen som pappa, men det är ju sådant man aldrig vet. Visst du kanske är redo att skaffa ett barn, men din levnadssituation verkar ju inte vara det.Har du tänkt att pappan ska betala allt till barnet?Jag tycker din pojkvän resonerar helt rätt!
  • TwistedSister

Jag var också arbetslös när jag blev gravid, och barnets pappa med.. Men herregud sånt där ordnar sig, barn har inget behov av att allt ska vara "färdigt" när det föds. Man slutar ju inte utvecklas när man fått barn å blir kvar på den nivån man va på innan liksom

Jag började plugga när jag fått mitt barn, en yrkesutbildning, sen fick ja bra jobb. Pappan jobbar med nu. Visst kanske det kan va skönt för en själv att bara luta sig tillbaks å ha allt färdigt när barnet föds, men det är verkligen ingen nödvändighet för barnet. Dessutom tror jag barnen lär sig nåt nyttigt för livet att få se sina föräldrar utvecklas å jobba sig upp med hårt slit, än om de skulle födas in i en familj där allt står klart och serverat redan från början...

• TwistedSister
    jerseyko skrev 2008-01-10 14:04:10 följande:
    Det är säkert VÄLDIGt jobbigt psysiskt att göra en abort, men man får tänka längre än de 40 veckor man är gravid. Tänk ungefär 12 år. Har man delad vårdnad får barnet då välja själv hos vilken förälder de vill bo. Skulle de ta slut mellan mig och sambon, och min son om 12 år säger att han vill bo hos sin pappa hela tiden. Kanske jätte långt borifrån mig. Skulle jag bli mer knäckt än vid en abort, även om jag gjorde aborten sent när embryot slutat leva på "sig själv" och lever igenom moderkakan och mig.
    Skojar du eller? Skulle du hellre önska livet ur dina barn innan de fötts än att de kanske skulle trivas bättre hos sin pappa än hos dig!? Det viktigaste i världen är ju att barnen mår bra och är lyckliga, oavsett var och med vem. Eller? Jag hade i alla fall hellre velat att mitt barn levde lyckligt med sin pappa även om jag aldrig fick träffa honom, än att jag hade gjort abort och han skulle vara död idag.
Svar på tråden Osäker, förvirrad, ångest