• Im Fabulous

Du unga förälder, hur ser din situation ut?

Är lite nyfiken på hur ni andra unga föräldrar lever, hur era livssituationer ser ut.

Hur bor ni? Hur ser relationen med fadern ut? Hur klarar ni er ekonomiskt?

Hur ställer ni er inför uttrycket "lev livet först"?

Upplever ni att ni möter på mycket fördomar? Stämmer fördomarna?

Hoppas någon vill svara på frågorna och kanske slå sönder lite otäcka fördomar...

• Svar på tråden Du unga förälder, hur ser din situation ut?
  • FrökenLarsson
    Situation: Jag är 19 och ska få barn i Mars.
    Har haft stadigt förhållande med sambon sedan -04
    Är boende med sambo i en 2:a
    Ekonomiskt så är det bara han som jobbar. jag pluggar sista året på gymnasiet.
    Mina föräldrar ställer frivilligt upp med lite extrapengar då dom anser sig ha försörjningsplikt under tiden jag går i skolan.

Leva livet? Jag anser mig ha levt ganska mycket för min ålder. Men självklart kan jag inte jämställa mig med en 30-åring. Jag har inte så mycket arbetslivserfarenheter t.ex

Fördommar: Jag har aldrig förstått varför vissa tycker det är såå oansvarigt att lämna sitt barn för att gå ut och ta en drink med vänner bara för att man är ung. Det verkar bara vara Ok när man är äldre.
    Det finns så mycket fördomar som jag inte orkar rabbla upp nu för jag är så trött
  • Mika86

Sits:
    21 år o väntar andra barnet nu, har en pojk på snart 1 år o 8 månader.
    Varit tillsammans med min blivnade man sen 2001, planerar bröllop (30/4 2008).
    Jag jobbar tillfälligt, sambon fast jobb, vi bor i en trea för tillfället, letar efter hus antingen att hyra eller ev köpa. Äger 3 bilar, har ett antal djur.

Leva livet:
    Gjorde jag innan sonen föddes (eller ja tillräckligt iaf)

Fördomar:
    Man hör så mycket fördomar om unga föräldrar men vem bryr sig?!