Några frågor om bonusbarn
Halloj! Oroa dig inte - allt kommer att gå bra, =) Barn är väldigt speciella i just 2-årsåldern (förstod jag rätt att bonusen var just 2?) och om du får lite trots- aggro-anfall riktade mot dig ska du inte ta det som ett nederlag. Var bestämd när du säger ifrån bara (många blir ju slagna av trotsbarn) men snäll resten av tiden så löser sig det mesta. Du har tur att barnet är så pass ungt, håller ni ihop för "resten av livet" som det heter, så minns han/hon inte ens tiden för dig, utan att du finns närvarande kommer vara en självklarhet.
1. Inte hur mycket som helst kanske, och man känner ju lit skuld varje gång man skäller på barn, oavsett om de är ens egna eller bonusar. Däremot, så länge man gör det på ett vettigt sätt - så handlar det om barnuppfostran och utan den skulle barn inte finnas till en längre tid (peta i elluttag, någon?)
2. I några minuter, max, sen är allt glömt. Fördelen med barn är de blir sura när man säger ifrån men de fattar till slut att man har rätt. =)
3. Min bioson var 4 månader när jag o sambon träffades, hans dotter var 4.
4. Lyckligtvis har allting funkat helt problemfritt för oss från dag ett, i hem fulla av kärlek finns det inga olyckliga barn, brukar vi säga.