• Madeleine 89

19 år och 2barns mamma!

Jag är 19 år (om 3 dagar :))  och har en son på 1½ år.
    Väntar nu nr 2 med BF i mitten av Juli.

Hur tänker ni om att jag är så ung och snart 2 barns mamma?!
    Tycker ni att det är konstigt?

Själv tycker jag att det inte känns som jag är 19.
    känner mig betydligt äldre. Blir nog så när man har barn.
    Man blir ju tvungen att vara vuxen.

• Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!
  • Flamma

Ditaa: Att försörja sej själv (enligt mej) är att inte använda sig utav socialbidrag, bostadsbidrag & liknande. Visst det kan komma stunder när det krisar sej, men JAG anser att detta inte ska vara en permanent lösning.
    Man är ju två om att skaffa ett barn, så även om inte jag har nån inkomst så är våran familj självförsörjande eftersom min sambo tjänar pengar.

• Baby Animal

Har själv precis fyllt 19år, har en dotter på snart 2½år och en liten som föds nu 6mars Så jag tänkte bara "va kul"

• zaaga

Fick mitt första barn när jag var 19, så jag reagerade inte. Bara kul att höra att du snart ska bli tvåbarnsmor - Grattis!!

Idag är jag 32 (snart 33) och väntar fjärde i slutet av februari.

Min äldsta är idag 13 år, tyckte det var igår han var liten bebis. Är nöjd med mitt liv och har aldrig ångrat en sekund att jag skaffade barn tidigt. Är tvärtom oerhört stolt över det. Alla mina barn mår bra och jag är högutbildad med bra jobb. Fördomar har jag stött på många, men jag är nog ett levande bevis på att det inte alltid stämmer! *s*

Lycka till alla unga mammor!! Skönt att det är fler som vågar och orkar "gå emot strömmen"!

• Moj Katile

Hmm hade du frågat: Tycker du det är konstigt att ajg med den situation jag lever i idag snart är tvåbarnsmamma? Och sedan räknat upp så hade jag kunnat svara men enbart baserat på ålder nej!

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • Mamma Teresa

Jag är 19 och har två barn.
    Min dotter är drygt 2 år och sonen 5 månader.

Det funkar hur bra som helst,
    och jag är ensamstående.

Så jag höjer inte ögonenbrynen. Det är bara roligt!

WWW.TUMADRE.BLOGG.SE

• Tösabiten88

det är inget dumt i den idén. Jag har nyss blivit tvåbarnsmamma till två småttingar.. och fyller 20år i maj..

• Tiffanie

jag är 22 och har tre barn 4 , 3, 1 år

• Sarah84

Har man de ordnat för sig med bostad, ekonomi & allt sånt så kan man väl skaffa barn när som, oftast så e de ju så att e man väldigt ung när man skaffar barn så är de ju inte alla som har de "ordnat" för sig.

• Emelisch

Jag tycker inte det låter alls konstigt.
    Jag pratade med en tjej som är lika gammal som mig som snart ska ha barn igen, hon har ett barn sedan innan, också ska hon få tvillingar i sommar, hon kommer alltså vara 3,barnsmamma innan hon är 18.. Det tycker jag låter lite väl extremt :P Men känner man att man klarar det så är det ju jättekul =)

• Tösabiten88

oj tvillingar, det är inte dåligt..det hade jag inte klarat av, som andra o tredje barn. hade dom kommit först så hade det gått för mig...

Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!