Jag puffar, exakt detta är mitt nuvarande problem, min son är så extremt mammig, pappa duger överhuvudtaget inte. Att pappan skulle kunna lägga honom om jag är hemma (det funkar då jag inte är hemma, då vet ju sonen att han inte har nåt val) är en omöjlighet. Pappan får inte ge välling, inte trösta, inte byta blöja osv.
Detta är frustrerande för både pappan och mig, pappan för att han inte känner att han duger till trots att han verkligen, verkligen försöker. Och jag blir frustrerad för att jag känner mig "kvävd", jag får ju aldrig nånsin sova på nätterna eller mornarna längre eftersom att sonen bara skriker om det är pappa som kommer in för att stoppa i nappen eller ta upp honom.
Är dessutom gravid i 6:e månaden och blir trött och får ont av allt bärande och lyftande ur vagn/säng.
Det jag undrar över är; ska man vänta ut denna period (det har redan pågått i flera månader) och tillfredsställa det han just nu är i behov av, dvs sin mamma, eller ska vi själva försöka vänja honom av vid sitt mamma-beroende? Det känns ju samtidigt hårt, då han ju uppenbarligen känner sig trygg av att ha mig nära hela tiden.
Min önskan är att han ska kunna nattas av både pappa och mig fastän båda är hemma (har aldrig funkat, inte innan denna period heller, inte så länge han vet att jag är hemma...Detta kommer sig förmodligen av att min sambo jobbade kväll mycket i början, så jag lade alltid honom).
Gissa om vi ska köra benhårt med varannan kväll med lillbrorsan då han kommer...?