• Bebis igen

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5

Jag har oxå hittat hit!!!

Cia: Jag har inte fått hjälp med mina barn, då funkade det finfint! Men det var ju en annan man, jag lever med en ny man idag som inte har några barn, så typiskt att det ska skita sig nu liksom!!!

LillaD: Lilla gumman vad det ska ta emot....det sista jag kommer ihåg från när du fortfarande var kvar i tråden va att du troligen hade endometrios?! Men så är det inte eller??? Har ju inte hängt med.... Ja, jag ska på första mötet den 16:e januari, känner mig jättevilsen bland alla som verkar jättehaj på alla provtagningar som ska göras!!!   Får hoppas att de tar allt som ni nämner här.... har du tagit prover än???

Alla: Ska man vara orolig för om de tar alla tester som ska tas eller måste man ligga på om det? Jag är ju helt färsk på det här känns det som Är det nåt man ska veta innan det första mötet??

(¯`°?.¸ ♥ Bebis Igen.........♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis igen
    LillaD: Klart jag minns, vissa personer minns man så bra andra inte alls.... Dig minns jag bra eftersom du var en av de första i tråden!!!
    De va en herrans massa tester ändå tycker jag..... okej, så landstinget bekostar en viss del av testerna. Vill man gå vidare om de testerna visar nåt, så får man söka sig privat eller??? Med mitt flyt så räknar jag alltid med det värsta fr o m nu!
  • Bebis igen
    Finessan skrev 2008-01-10 13:03:20 följande:
    Bebis igen, i de allra flesta fall får man verkligen ligga på för att få en ordentlig utredning. Ofta hjälper inte det ändå och då är det dags att sparka sin läkare och gå vidare.  Det krävs för det mesta en herrans massa prover för att upptäcka eventuella fel och då räcker det inte med att skrapa på ytan. När läkarna tjatar om sin evidens så beror det också mycket på okunskap. De vet inte hur de ska bära sig åt med svaren helt enkelt. Då är det lättare att itne ta proverna alls, eller hur? Tyvärr är det energikrävande att alltid få kämpa och det är inte konstigt att man inte orkar och ger upp. Att självmedicinera är väl kanske inte att rekommendera i alla fall, men det finns ett par här i tråden som har trotsat det och tagit en liten dos acitylsalicylsyra (trombyl, magnecyl, albyl, aspirin) och för dessa har det gått lysande. Själv skulle jag inte heller tveka om jag inte hade blivit hjälpt. Vad gör man inte i sin jakt på bebis? Och så länge det inte är skadligt.Jag tycker att det kan vara värt att verkligen ställa läkaren mot väggen om han/hon inte går med på exempelvis Trombyl och/eller Fragmin som behandling. Efter ett antal mf så skiter man i evidensen och eftersom behandlingen inte är skadlig finns det enligt mig inga hinder. Man kan även kollas under tiden med blödningsprover för att vara säker på att värdena inte skenar.Sparken, gud så härligt med sparkar varje dag. Jag längtar verkligen.
    Okej, du verkar  ha stor erfarenhet av detta, läste lite på din sida och förstår att du genomgått en del.

Har läst lite om självbehandling men har inte ens vågat sträva efter graviditet...pallar inte ett MF till utan att vara under "kontroll" om du förstår vad jag menar?!

Men, skönt att veta att det inte tar slut med undersökningar  vid landstinget, ifall nu inget hittas.....

Tack!!

Är så glad att jag hittat er!!!!

Kram till alla!!
  • Bebis igen
    Hella73: Dr Ljunger..... jag är från Enköping! O när jag ringde dit så berättade dom att det var en Dr Ljunger som börjat precis och ska vara en av de främsta! Gissa om jag blev glaaaaaaaaaaad.....äntligen lite tur!! Hmm... men om du är från uppsala borde de väl inte vara några problem att få komma till enköping?! Det är ju samma län!
  • Bebis igen
    stella skrev 2008-01-10 19:50:17 följande:
    Hallå alla nya och gamla!Det verkar vara full aktivitet både i tråden och i flera av magarna;O) Själv har jag BIM på lördag och inte en ett enda graviditetstecken i sikte;O( Verkar inte som det vill ta sig... Känner mig uppgiven trots att jag vet att det kan ta lite tid att bli gravid. Har dock ingen lust att få det problemet också, nu när jag äntligen fått en diagnos. snyft, snyft - lite självömkan... Har starka funderingar på att ta en låååång paus från allt som har med barn att göra just nu. Inte direkt upplyftande att varje månad uppleva dessa nederlag mens - eller mf. Mitt liv står on hold hela tiden "i fall att". Men med tanke på att jag snart fyller 37 år så är det nog bäst att "hänga i" och försöka igen.Sorry för ett negativt inlägg. känns nog bättre om några dagar.
    Förstår preciiiiiiiiiiis vad du menar med on hold. Exakt så känner jag med, är det nån idé o ta tag i den lilla övervikten? Är de nån idé att tänka på karriären? Är det nån idé att planera in utlandsresor? Usch... jag förstår precis, jag blir 36 i år och känner att tiden flyyyyger fram.. helt ok att deppa ibland tjejen!! Kram till dig
  • Bebis igen

Ahaaa...nu såg jag det senare inlägget om DrLjunger. Hmm... jaja, jag får börja där så får vi se sen!

• Bebis igen
    Cian: Du e så söt, tänk att Du minns att det var nån som skulle på sitt första besök imorgon!Jag ska det...iiiiihhh, jag är nervös. Eller kanske inte riktigt än men börjar väl o bli.....är lite förvirrad eftersom jag känner mig totalt lost in space när et gäller dessa provtagningar, har försökt o läsa på. Har skrivit ut finessans lista oxå för att ha LITE koll på itarna. Landstinget bekostar väl inte så mycket så man får va gla för de prover de tar.... Imorgon kommer vi inte att ta några prover utan bara "prata" och gå igenom vad som ska hända.

Att bero på ditt illamående..... i know. Jag hade hyperemesis med båda mina barn, det var så sjukt.... jag spydde upp till 20 ggr per dag. Åkte in i v. 12 då jag hade afrikanska kvinnors svältvärden (som doktorn sa) i kroppen. Låg inlagd med dropp i omgångar...spydde hysteriskt till vecka 20 sen avtog kräkattackerna och övergick "bara" till illamående tills dom var ute. Jag lärde mig ju en hel del om vad som var bra o äta o inte... Är inte illamående ett väldans gott tecken?! Min mormor som har 6 barn o kräktes på samma sätt som mig säger att det är ett gott tecken! Kramar om!!

LillaD: Vad skönt ändå att allt är under kontroll nu o att det börjar bli dax så smått att börja jaga plusset igen...mitt plus känns så långt bort just nu! Men man får väl bita ihop o tänka att det kommer längre fram.... kram till dig gumman!!
    (¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis igen

Hallooo tjejor!!

Igår var vi på första mötet..... 31 januari ska jag in o ta hormonprover. Vad tar dom mer..jag var så virrig igår så jag minns knappt nåt!

• Bebis igen
    Cia: är det idag du har UL????
  • Bebis igen

Åh vad skönt Cia!!!! Grattis.... klart du ska ringa MVC nu. Våga hoppas gumman.....

Lycka till idag Sandraw!!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5