Inlägg från: Anonym (Liten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liten)

Diagnosering

Hejsan...
    Det är så att jag äntligen börjar få hjälp (hoppas jag iaf på), då jag sökt hjälp från pbu/bup, och psykiatrin sedan jag var 11år och är nu 23år.

Mellan ålder 12-20 missbrukade jag alkohol och droger, hamnade i ett långt och hårt missbruk.
    redan i ålder 10 började jag skada mej själv, först med att rispa med saxar, och slå med knogarna i tegelväggen på huset, dunkade huvudet i vägen.
    Men snabbt började jag skära med rakblad och skalpeller, brände mej med cigaretter och hammrade med hammare mot min kropp.
    Försökte ta livet av mej flera gånger, och försöker än idag med det.
    Har dock med hjälp av fästmannen slutat skära mej (inte skurit eller bränt mej på 2år),
    är dessutom drogfri sedan 3år tillbaka.

Nu i december sjukskrevs jag och blev sattpå litium, får även propavan, oxascand, atarax/lergigan, och ska få något antii-depp som börjat på f.
    Vi har börjat med dianoseringstester, men då jag fick för höga poäng på det lilla, så måste jag göra de stora testerna, och det tar tid.
    Tog 2h att bara gå igenom 1/3del.

Min fråga är nu...
    När dom väl diagnoserat mej, och jag fått in diagnos/diagnoser, vad händer då?
    Förutom möjlig terapi, vad händer?

Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Diagnosering
  • Anonym (Liten)

jag går redan på litium, propavan, har även vid behov oxascand, atarax, lergigan, och ska få något antidepresivt till.

• Anonym (Liten)

okej ja jag hoppas på de, mår bajs nu, kommer nog åka till akutpsyk imorn, om jag klarar av att hålla mej tills dess...
    önskar de kunde gå lite snabare... :/

vad har du för diagnos, låt mej gissa på borderline.

• Anonym (Liten)

känner mej alltid nere även när jag borde känna mej glad, och menar du nu som i just nu så var jag sjukt depp igår, grät och mådde otroligt dåligt, sen imorse var jag överupp dock bara i 1h då älsk mös med mej, sen ner, ner och mer ner...

• Anonym (Liten)

Anonym - MBT är det bra?

om du vill kan du skriva mail till mej då...
    A.ll.S.tared fast utan punkterna, har punkter för att man inte ska kunna söka upp på mitt nick, finns typer som skriver otrevliga saker då.

Svar på tråden Diagnosering