• Kenzie

Hemma från dagis vid något förhöjd temp?

Jag tyckte att min son kändes lite varm nu på morgonen och han har 37.8, i vanliga fall ligger han på 36,3-36,8. Han är pigg och busar runt som vanligt, men ska jag skicka iväg honom till dagis idag? Det är väl vid 38 grader man brukar säga att de har feber, men nu är det ju lite gränsfall. Hur gör ni?

Älskade Theodor 060329
  • Svar på tråden Hemma från dagis vid något förhöjd temp?
  • Thaleia

Jag stannar hemma och håller under "observation". Händer det inget mer får barnet gå till förskolan dagen därpå.

• Bidosas

barn kan vara sånna fast de har feber. Min dotter hade 39,6 igår å hon ville upp å leka som vanligt!! Pigg å glad! Fick muta med salta pinnar å film hela dagen.

Jag skulle hålla hemma!! Annars ligger ni säkert toksjuka till helgen!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kenzie
    Thaleia skrev 2008-01-10 08:07:06 följande:
    Jag stannar hemma och håller under "observation". Händer det inget mer får barnet gå till förskolan dagen därpå.

Ja det är nog det bästa, tempen kanske stiger under dagen. *suck* Vi som knappt hunnit bli friska från förra omgången.

Älskade Theodor 060329
  • Sterna

Jag tittar mer på allmäntillståndet än tempen.
    Orkar mitt barn en dag på dagis? Är det pigg och glad utan rinnande näsa eller annan sjukdomssymtom?
    Iaf så länge tempen är under 38.

• Tesie

Att ha 38 grader när man vaknar på mogonen, efter en hel natts skön sömn i sin säng, det tycker inte jag är ok. Jag hade hållt mitt barn hemma

• Kenzie
    Tesie skrev 2008-01-10 08:20:33 följande:
    Att ha 38 grader när man vaknar på mogonen, efter en hel natts skön sömn i sin säng, det tycker inte jag är ok. Jag hade hållt mitt barn hemma
    Ja nu hade han iof röjt runt här hemma nästan tre timmar innan jag tempade, men jag förstår vad du menar
    Älskade Theodor 060329
  • cissij72

Jag hade hållt min hemma!

Svar på tråden Hemma från dagis vid något förhöjd temp?