• Anonym (Tjej 28)

S nervös, har frågat min pappa om bidrag och jag tror han säger nej.

Håller på med körkortet.
    Tog ett lån på 10 000 för körlektioner, vilket gått bra.
    Jag har fastarbete och så och betelar av.

Men så tog lektionerna slut, det var tio och jag bor 60 mil från vänner och anhäriga så jag har inte kunnat köra privat.
    Har kört upp en gång och kuggade och inser att jag behöver 10 lektioner till.

Fick ett förslag av trafikskolan att åka upp i landet på en intensivkurs med 15 lektioner inklusive boende och allt för 9500:- 2500:- har jag sparat som jag ska lägga, men det är alltså 8000:- jag behöver extra.
    Då jag betalar resa och mat själv.

JAg brukar inte be min pappa omhjälp även om han tjänar runt 35000 i månaden och har en fru som arbetar heltid så jag tycker att jag är vuxen och ska klara mig själv och det är ju hans pengar, han ska unna sig för det som blir över.
    Men nu var jag tvungen att fråga.

HAn brukar vara svår att övertala, så jag la fram lite olika förlsga allt från att jag betalar 200:- i månaden om han betalar 300:- så det totlat blir 500:-, då i två år lite mindre kanske.

Ja, massa varianter.

HAn skulle fundera på saken, men jag är så nervös.
    Mycket hänger så på detta, och man ska ju inte förlita sig på någon annan, men det vore så bra om det gick.

Vet inte vad jag ska ta mig till annars, är min sista utväg.
    Jag har inte råd mer.

Sitter i förtvivlan och varvar det med nervositet.

Hoppas, hoppas!

Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden S nervös, har frågat min pappa om bidrag och jag tror han säger nej.
  • tillymilly79

Men kan du inte ta en lektion i taget och betala för dem själv? Jag tog två lektioner i månaden...fick körkortet på ett år. Då gick jag på CSN...

• Anonym (Tjej 28)

Om jag hade haft råd hade jag gärna gjort det!
    En lektion kostar minimum 350:- och då på trettiominuter.
    En 50 kostar 750:-
    Och jag har bara möjlighet att betala 200:- i mpnaden.

• solrosen00

höja upp ditt banklån kanske?

• Anonym

Men visst har du sparat 2500 kr? Det räcker ju i så fall till sju lektioner vilket är en bra början Sen kanske du skulle försöka låna 1000 kr av din pappa så har du helt plötsligt fått 10 extra körlektioner.

• Anonym (Tjej 28)

Ai: Norbergs trafikskola.

Fast jag får 15 körlektioner INKLUSIVE uppkörning och lån av bil boende och sedan kör man tre gånger om dagen, vilket är bättre ent tidsmässigt för mig.

• Anonym (Tjej 28)

Och sju halvtimmes lektioner är som 3 i denna stan, sthlm, man hinner knappt ut på vägen.

• Anonym (Tjej 28)

solrosen, sen kan jag inte höja upp lånet då jag tagit det via trafikskolorna, där är gränsen 500:- i mpnaden i 24 månader.

• Lode

Jag säger bara lycka till , hoppas han säger ja , det är ju ändå till ngt vettigt så jag ser inte varför han skulle säga nej speciellt när du har lagt fram det med en avbetalningsplan.
    Det tog mig sin lilla tid att ta körkort med och nu kan jag inte förstå hur jag klarade mig utan ,docj hade jag bättre kondis innan ;)

• Anonym (Tjej 28)

Lode- Ja jag hoppas också, verkligen.

• Smulu

Anonym (Tjej 28) skrev 2008-01-10 10:09:53 följande:

Och sju halvtimmes lektioner är som 3 i denna stan, sthlm, man hinner knappt ut på vägen.
    Du får se till att boka dubbellektioner då. Eller välj en trafikskola lite längre bort. SL-kortet gäller ju i hela stockholmslän.
  • Anonym

Jag är kanske bortskämd men hade jag varit i din sits hade jag blivit ledsen om min pappa sagt nej. Nu när jag är i "skaffabarnstadiet" skulle jag hjälpa mitt barn med det utan att tveka. Jag har själv en pappa som tjänar en rejäl slant varje månad men aldrig frågat om jag behöver hjälp o.s.v. Min mamma som inte tjänar särskilt mycket frågar mig dock alltid om jag klarar mig och jag får en 500 lapp om det krisar. Jag tycker att föräldrar ska ställa upp om det krisar för sina barn...inte så att det ska utnyttjas men om det verkligen behövs. Betalade mitt körkort själv med hjälp av extrajobbspengar så det är inte så att jag får massa saker. De hjälper mig om det krisar, eller mamma då....pappa får man tjata på .

• Anonym (Just de!)
    abcik5x7xrölkn skrev 2017-01-30 13:18:00 följande:

å fan

Grattis till dagens trådlyft!

(Hur gick det med körkortet, ts?)
Svar på tråden S nervös, har frågat min pappa om bidrag och jag tror han säger nej.