• Diana

Hur berättade ni för blivande pappan?

Jag testade dagen efter min BIM-dag, på morgonen.
    Jag tänkte blir det positivt nu ska jag hålla tyst till helgen då jag överraskar min man istället med en mysmiddag och mega-romantik.

Medan + visade sig TYDLIGT och innan urinen hunnit upp till referensområdet tog jag trappen upp i 3 långa kliv, trycker upp stickan under näsan på mannen som hinner se den innan den rasar i tekoppen... Då fick jag gå och göra ett till samtidigt som mannen stod och granskade mitt tillvägagångssätt så det blev rätt och riktigt enligt "instruktionsboken" och sedan satt han och analyserade.... *HAHAHA*
    Undrar om han kommer ihåg det...

• Svar på tråden Hur berättade ni för blivande pappan?
  • tinna

Jimmy var med när jag testade. Han fick kolla stickan för jag vågade inte riktigt....så det var väl mer han som berättade för mig

• Tezzan

Min sambo var med när vi kollade på stickan. Vi var lika nyfikna båda två. :)

• Lipa

Jag skickade ett sms till Fredrik där det stog:

"Hej Pappa! Mamma vill att du köper med dig bea hem. ps. Vi ses om 9 månader ds."

• Tingen

ja... min gubbe fick stickan upptryckt i ansiktet när han var precis nyvaken. Han hade ingen aning om hur testet skulle se ut om det var positivt, så han frågade lite försiktigt om det var bra eller inte.
    När jag berättade att han skúlle bli pappa höll han nog på att trilla ur sängen. Han blev överlycklig.

• jeeri

Vi testade såklart tillsammans -dvs han låg kvar i sängen när jag var på toa så jag såg det först men gick in till honom på en gång. Han förstod inte riktigt vad det betydde, men det gick snabbt upp för honom.
    Personligen skulle jag inte kunna tänkt mig att testa när inte sambon var hemma. Det är hans barn lika mycket som mitt, så varför ska jag få veta innan...?!

• foxy

vi testade tillsammans.. jag gjorde "proceduren" ensam på toa men vi tittade tillsammans när svaret kom..

• Tossan79

Jag grät och skakade och var smått hysterisk och viftade med provstickan..... Han lade ett och ett ihop och fick det till två. Eller tre kanske vi ska säga, haha!

• Åsa80

Jag testades på mvc på dagen och berättade för honom när han kom hem efter jobbet. Han blev inte speciellt glad eftersom vi då inte längre var tillsammans. Det slutade i en abort.

• Salamandra

jeeri Alla måste få göra på sitt sätt så det där "såklart" i ditt inlägg var lite onödigt tycker jag..

Jag trodde inte jag var gravid så jag köpte ett test när jag var hemma sjuk från skolan. Min kille har velat ha barn i många år så jag ville göra det lite speciellt..
    Köpte en nalle med ett kort där det stod "Hoppas du känner som vi" med graviditetstestet brevid. En klar succé!

Lipa Smset var ett coolt sätt! Tänk att få det hihi

• Tipptopp

Jag testade på morgonen och det visade ett starkt tydligt plus innan jag knappt hade hunnit kissa klart
    På kvällen när sambon kom hem fick han ett par pytte pytte strumpor och ett litet kärleks kort. Han började nästan gråta, och jag me´!

Svar på tråden Hur berättade ni för blivande pappan?