• Anonym (pengaknipa)

Minus på kontot....

Fick jusst se att jag har 500 minus på kontot, då det inte dragits förrän lång efteråt. Borde ha haft koll, jag vet men nu har det iallafall blivit så här. Får ju inte in några pengar förrän den 21:e. Så jag undrar om någon vet vad som händer nu? Blir det för länge å vänta tills den 21:e. Vill ju inte gärna dra på mej anmärkningar pågrund av detta.

• Svar på tråden Minus på kontot....
  • Anonym

Får jag minus på mitt konto så får man ofta betala 100 kronor i avgift för det, men jag tror att det dras vid slutet på månaden så kommer det in pengar innan dess så är det inte säkert att man behöver betala.

• DIVGRL

Beronde va du har för bank..men du lär ju få övertrasseringsavgift efter en viss tid =)

Handelsbanken tar ut det efter en vecka tex. Ligger runt en hundring. Värre än så är de inte =)

• Anonym (samma)

jag har haft samma grej, det som händer är att du får straffavgift, såvida du inte fixar det ganska snart. och det kommer bli mer minus på kontot, för den räntan va typ på 23 % iaf på mitt konto.. Lycka till Iaf

• Anonym (pengaknipa)

Såg nu att jag fått en påminnnelseavgift på 85 kroner idag. Kanske borde få lånat av någon så länge, eller tror ni det är okej att vänta tills pengarna kommer in?

• Anonym (pengaknipa)

Det är ju bara 11 dagar dit, kan väll inte göra nåt eller?

• Anonym

Min sambo har "satt i system" att alltid ha minus på kontot. Han har swedbank. Så fort hans lön kommit in o räkningarna dragits av tar han ut så mycket som det är möjligt o har pengarna hemma. Tror att det är en vana sen tiden då vi var i ekonomisk kris o behövde den där övertrakseringshundringen. Han har iallafall aldrig fåt nån straffavgift eller vad man ska kalla det.

• Eliin

vill bara säga att ligga minus på konto hela tiden som ovan gjort kan ha stor betydelse vid lån och sånt om man vill ansöka om ex hus. bil eller privatlån. Bara så ni är medvetna om det. Den infon fick vi av banken.. Inte för att vi övertrasserar utan för att vi mer va nyfikna.

TS menar du att det är något från banken som skulle ha dragit eftersom du fått påminnelseavgift för det får man väl knappast för en övertrassering????

• Micke Geting

Herre gud. Ring banken och berätta att du inte kan återställa kontobalansen förrän den 21:e.
    Fattar inte hur folk resonerar när det gäller pengar.
    Du är ju faktiskt skyldig pengar banken och rimligtvis ringer man då och försöker reda ut situationen.

• Anonym
    Eliin skrev 2008-01-10 11:29:23 följande:
    vill bara säga att ligga minus på konto hela tiden som ovan gjort kan ha stor betydelse vid lån och sånt om man vill ansöka om ex hus. bil eller privatlån. Bara så ni är medvetna om det. Den infon fick vi av banken.. Inte för att vi övertrasserar utan för att vi mer va nyfikna.TS menar du att det är något från banken som skulle ha dragit eftersom du fått påminnelseavgift för det får man väl knappast för en övertrassering????
    Oj, det hade jag ingen aning om faktist. Tack snälla för den upplysningen. Vi klarar oss utan den hundringen ändå.
  • Ex ungue leonem
    Anonym (pengaknipa) skrev 2008-01-10 10:37:19 följande:
    Såg nu att jag fått en påminnnelseavgift på 85 kroner idag. Kanske borde få lånat av någon så länge, eller tror ni det är okej att vänta tills pengarna kommer in?
    Vad skulle du vänta med tills pengarna kommit in?
    På klon känner man lejonet
Svar på tråden Minus på kontot....