• joed

7 + 1 och bara 7 mm stort foster

Vi var på VUL igår (v 7 + 1) och vårt foster var bara 7 mm stort. Läkaren sa att det var ungefär 5 dagar för litet. Tycker att mina bröst är mindre ömma nu än tidigare men jag har inte haft särskilt ömma bröst alls eg. Vi ska tillbaka om en vecka igen och kolla att allt är okej.

Har någon annan haft så litet foster samma dag? Har det gått bra/inte bra? Vi har gjort ÄD så beräkningen på antalet dagar är ju exakt.

/Joed

• Svar på tråden 7 + 1 och bara 7 mm stort foster
  • smurfette

det är väl ganska vanligt i början att BF flyttas och så. Håller tummarna för att allt ser bra ut nästa vecka!

• simonetta

Hej
    Min läkare brukar jämt säga att det gäller att vara så precis där hon ska sätta ner markören för att mäta,för 1mm hit eller tid blir ju så stor skillnad.Så jag skulle inte oroa mig utan se det som att de har mätt lite tight,om det nu är lite med 7 mmm.
    Håller tummarna

• joed

Tack för era svar! På torsdag ska vi tillbaka och kolla... Känns så otroligt jobbigt att gå och vänta. Och hoppas...

/Joed

• Shayanna

Varit med om samma sak 2 ggr men då hade graviditeterna stannat av utan att kroppen reagerade och förstod vad som hänt....men då hade jag kommit över v 10 och fosterutvecklingen stannat av redan i v 5-6 men för din del så kanske det bara är en graviditet som startade senare än du tror...hoppas det och lycka till

Svar på tråden 7 + 1 och bara 7 mm stort foster