vad ha på baby vid babysim?
Som frågan lyder...finns det sånna där blöjbadbyxor till 3 månaders? Eller vad ska man ha?
Som frågan lyder...finns det sånna där blöjbadbyxor till 3 månaders? Eller vad ska man ha?
det finns det, olika sorter...
Fråga ditt babysim vad de rekommenderar, annars kan du kolla på babysim.com, de säljer ett par som är reglerbara och toppenbra!
Lycka till på simresan! Den är underbar
Hej ibland ställer de som håller kurserna krav på vad de små skall ha på sig - då tror jag inte att de godkänner badblöjorna utan man ska ha "godkända" badbyxor. Så fråga!
Jag köpte fin fina badbyxor hos kappahl för 70:-, men där jag gick ställdes inga krav - de tyckte det var helt ok med bomullstrosa/kalsong också. Jag tyckte det kändes säkrare med badbyxa och de har funkat fint en period - nu har vi nyligen börjat på ny omgång och har köpt nya badbrallor och kappahl samma pris men större stl!!
Lycka till!
vi har badbyxor från Imsevimse med tryckknappar i ena sidan så de är lätta att ta av. Vårt babysim godtar inte tex simblöjor som man köper på ica.
Köp också en gosig badrock till plutten, de blir så kalla snabbt när de kommer upp ur vattnet annars. + att de ser så gulliga ut ;)
tror det står- en liten byxa till barnet så det duger nog :)
badrock, vad mysigt!
Många föräldrar tycker det är pinsamt om barnet bajsar i vattnet för regeln är att poolen då ska vila i 20 min innan bad får göras igen, risk för infektioner bl a. Detta händer inte med babybadbyxa. Det händer trots allt ganska ofta att barnen slappnar av i vattnet och njuter, passar på att bajsa lite...
Imse vimse är toppenbra, malmstens har också en superbra... Det finns flera modeller.
oj, vad jobbigt med stängning i 4 timmar, det har ju med reningskapaciteten i bassängen att göra. Men jag undrar hur många som stänger så länge.
Har faktiskt aldrig hört så lång stängningstid.
japp, dolphinbyxan är toppen och finns nu även i jättefina tyger tycker jag!
Anledningen till att vi inte vill att våra barn ska ha kappahls/lindex byxor är att dessa är tätade med plast, de agerar alltså flytkudde i rumpan på barnet. Eftersom vi gärna vill att de lär sig simläge utan flyhjälp blir badbyxan då ett hinder. Dessutom KAN det på äldre barn vara svårt för dem att självständigt göra vissa övningar (t.ex. hämta saker på botten) om de måste dra med sig en massa luft ner
jag köpte babysimbyxor i en babyaffär, swimpy heter de, någon som har någon bra erfarenhet av dem? jag tycker inte de sitter åt ordentligt runt benen, men när min dotter kommer ner i vattnet berkar det som att de sitter åt, fylls med lite luft liksom. Är det dåligt? Hon har inte bajsat i dem än, men man är ju rädd att de ska läcka när hon gör det. Någon som har något possitivt el negativt att säga om dem??
Barnet ska inte ha luft i simbyxan och det är viktigt att de sitter åt helt och hållet.