• disel

Rosacea

Jag har rosacea..

om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • disel

Rosen - Jag har ätit tetralysal i ca 1 månad, tror du jag kan äta omega 3 kapslarna samtidigt? Har inte hunnit se nån förbättring än av tetralysalen, men ska ju äta ett tag till..

• disel

laser har jag oxå funderat på.. smörjde först med rosex i 3 månader men blev inte bra, äter nu tetralysal.. funkar inte det så pratade läkaren om laserbehandlingar... hur mycket kostade det för dej?

• disel
    Rosen - ok, då kanske man ska lägga ner tetralysalen..*hmm* fast jag har nog blivit lite bättre, det är lixom inte "finnigt" utan ser mest ut som ärr.. svårt att förklara.. Jag väntar ff på remiss till en hudläkare, har hittills bara varit till en "vanlig" läkare.

Jag har nog nån slags mellanrosacea, bara på ena kinden, men det är rätt mycket tycker jag. det täcker nästan hela den kinden.. Provar just nu md:s grejer som ska vara bra mot rosacea, men har väl inte märkt nån superförbättring än  

Vet inte om det beror på rosacean, men jag är jämt lite småröd och irriterad i ögonen. Det svider och sent på kvällen ser jag ut som jag partat i flera dagar = knallröd!
  • disel
    nelina - samma här, började som envisa finnar uppe vid ögonvrån, för att sen lixom vandra neråt. Nu är det mer koncentrerat till kinden och lite ner mot hakan. Men jag har inte alls varit stressad eller nått, är inte blond/ljushyad, bränner mej aldrig i solen, stressar sällan upp mej, rodnar inte lätt osv. Allt som man kan läsa om att man kan vara för att få rosacea.. För mej är det ett stort frågetecken hur jag kunnat få detta :-/
Svar på tråden Rosacea