• k girl

Rosacea

Jag är inte så övertygad om att Cliniques Redness solution är särskilt bra. Den verksamma ingrediensen är sheasmör som visserligen ska lugna, men som kan täppa till porerna. Den är oljefri, men fet! En av krämerna (urgent relief) innehåller dessutom hydrokortison som definitivt inte är lämpligt för rosaceahud! Det känns som om den serien är mer lämplig för reaktiv hud och inte rosacea.

• k girl

Det ska inte vara någon större fara att behandla med Rozex om läkare bedömer det som nödvändigt. Fast jag förstår inte varför du inte har fått finacea mot dina pustler och kvisslor (som dessutom går bra att använda vid graviditet)?

Jag har själv ingen aning om jag har rosacea. Jag har rödhet i ansiktet och kärlbenägen hud som troligen beror på hudförtunning, som i sin tur beror på att jag har behandlats mycket med kortisonpreparat (ej kutana). Jag försöker dock att behandla min hud som om jag hade det.

• k girl

Finacea är azelainsyra och normalt ett läkemedel mot akne som också fungerar mot rosacea, i synnerhet där man har papler och pustler.
    Vad alkohol och kryddstark mat anbelangar så vidgar det blodkärlen vilket kan leda till en försämring. Bastubad kan orsaka brustna kapillärer.

Svar på tråden Rosacea