• Devania

Kan det börja med vanligt magknip?

BF +4 idag... Har haft sammandragningar hela dagen (ej onda) och nu mot kvällen strålar det bara ner i ljumskarna samtidigt. Jag har också en molande värk i nedre magen, känns som man är dålig i magen fast jag är inte det... Kan det börja med magknip liknande??

• Svar på tråden Kan det börja med vanligt magknip?
  • Guido

det känns ju helt igen kan jag säga. Så var det för mig.

• Devania

Guido, häftigt! Jag vill sååå gärna att d ska va på G! Hur länge tog det innan det började göra ont då??

• Guido

kommer inte riktigt ihåg - har för mig att jag hade haft värkar på natten men inte så starka utan att jag kunde sova. På eftermiddagen - kvällen fick jag ont i ¨tarmarna¨ och det blev en hel del toalettbesök (jag slapp tänka på det sen under förlossningen o det var ju toppen). Sååå - jag hade nog lite värkar redan då. Låter som du är på G tycker jag, konstig fråga kanske men är du lång? Jag är rätt lång (175) och många bm jag träffat säger att långa föder snabbare. Det stämde ju på mig ;)

• Devania

Tyvärr, jag är superKORT :/ Får säkert en lååång förlossning. Har haft så lätt graviditet så det straffar väl sig på slutet nudå :P Men det är det värt! Jag är inte lös i magen, måste bara tömma tarmen oftare?:S

• kattengustav

Jag känner ungefär lika dant. Har ont i nedre delen av magen ibland mer ibland mindre. Och får springa ofta på toa. Och nu har det börjat göra ont i ryggen också. Vet inte om det kan vara nått på gång här också. Är i vecka 37 nu.

• Guido

aj då - ja men glöm det jag sa då med längden! det där med täta toalettbesök så sent i grav tycker jag i alla fall är ett säkert tecken. Det är ju tom så att man sätter igång förlossningar med lavemang på sjukhus!

• Tess76

Jag trodde jag blivit magsjuk av kinamaten vi ätit till middag. Var sååå dålig i magen (trodde jag), men det visade ju sig att det satte igång på kvällen. Hade värkar hela natten innan vi åkte in tidigt på morgonen.

Lycka till! Hoppas för din skull

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • kattengustav

Ok, ja jag har varit många gånger på toaletten och man kan nästan jämföra magontet med när man är laktosintollerant. Är nämligen det och då om man äter nått med laktos i så kniper det fruktansvärt i magen och det gör det nu med.

Guido skrev 2008-01-10 21:06:06 följande:
    aj då - ja men glöm det jag sa då med längden! det där med täta toalettbesök så sent i grav tycker jag i alla fall är ett säkert tecken. Det är ju tom så att man sätter igång förlossningar med lavemang på sjukhus!
  • Yasmine26

Här är en till med Bf 16/1

Har varit så trött dom här senaste dagarna med många sammandragningar och ryggvärk,nu för nåra timmar sen kände jag hur det kurrade i magen..Är lös i magen helt plötsligt..
    Dom här senaste dagarna har jag varit på toa mer än nånsin..
    Kanske nåt tecken??
    har inga värkar dock,men sammandragningar och ett väldigt tryck neråt,samt ryggen o låren gör så himla ont emellanåt..???
    Vi får se...
    KRAM!

• Yasmine26

Här är en till med Bf 16/1

Har varit så trött dom här senaste dagarna med många sammandragningar och ryggvärk,nu för nåra timmar sen kände jag hur det kurrade i magen..Är lös i magen helt plötsligt..
    Dom här senaste dagarna har jag varit på toa mer än nånsin..
    Kanske nåt tecken??
    har inga värkar dock,men sammandragningar och ett väldigt tryck neråt,samt ryggen o låren gör så himla ont emellanåt..???
    Vi får se...
    KRAM!

• Vorbodi

Oj då... PRECIS sån smärta har jag haft sedan sju nu ikväll, riktigt rejält. Fick det när jag gick på stan med sambon och var tvungen att stanna och vek mig nästan av smärta. Förklarade för sambon att det kändes precis som magknip men att det kom i omgångar... Är i vecka 38 och hoppas verkligen att det är dags att föda!!!

• Yasmine26

Hoppas det är på gång nu då =) Lycka Till!

• Vorbodi

Yasmine - jo tack, och för din del också!!!

• Vorbodi

Devania - hur går det för dig?

• tanten28

devania jag är kort. jag är typ 160cm o mina förlossningar har gått jättefort från 7timmar till 22 minuter från värk ett tills dom har kommit mina barn. så att det ska ta längre tid om man e kort??? nä den myten slår jag kål på direkt. däremot brukar man ha lättare att föda om man har bredare höfter.  lycka till!!!

carpe diem
  • pussgurkan83

Yasmine26
    har bf 16 januari jag me!=)
    Jag har också varit supertrött de senaste dagarna.... haft som mensvärk i magen av och till hela tiden.... sammandragningarna har ändrat karaktär och gör lite mer ont nu och det känns som ett litet tryck nedåt... precis som man trycker på en kaviartub!
    lite molande värk i ryggslutet av och till men inte så ofta...
    har varit lös i magen sen i går....
    jag hoppas verkligen att det snart är i gång....
    lycka till!!!!

Svar på tråden Kan det börja med vanligt magknip?