Inlägg från: Monchichii |Visa alla inlägg
  • Monchichii

saras måbra-tråd keeps going stronger

Här är jag med!

Betty, vi kan ta Jönköping båda två, fasen vi skulle ju ha såna svarta pyjamasar med cm utmätt på från topp till tå, det skulle ju jag kunna fixa och så ställer vi oss där på olika avdelningar

-Behöver du hjälp med att mäta? Ska du eller jag ta det Bettan? Haha så kan vi springa runt och mäta, snacka om motion och typ som värsta superyogan blir det ju. Tänk när vi ska mäta hörn och sånt å värsta vinklarna liksom. Upp på tygbordet och mäta, en sväng till Ivar och kolla hur långa hyllplanen är. Så är vi ju lagom behändiga kan jag ju tycka med för jag menar, 2 meters levande måttband är inte alls lika bra som ett på 1,5 m

• Monchichii

Betty jag har värsta artistnamnet på gång med här nu till oss. Hur lång är du?

• Monchichii

SE, du kanske gömt din sladdriga kropp under rumpan eller nåt Du ser inte sladdrig ut eller stor eller något sådant.  

• Monchichii

Hallojsan på er!

Fick VG på min andra inlämningsuppift, nu är det bara en kvar, ikväll blir det massa plugg så den tredje och sista kommer in!

Idag var vi en sväng på stan, var på Lagerhaus och köpte lite smågrejer, bland annat en hängare till dottern och mellankillen valde ett sugrör med en anka på. Sitt gamla sugrör ska han ge bort till brorsan eftersom hans pajjat Det är såna där snurriga med figurer på, åh vilken nostalgi, såna älskade man själv! För övrigt skulle jag kunna bo på Lagerhaus om jag bara fick, jag älskar i princip allt där inne

Sen så handlade jag massor på Willys, kyckling, grönsaker, potatis, frukt, knäckebröd, fetaost, bredbar ost, bröd, konserver, broccoli, spenat, glass, blöjor + massa annat.

Nu har vi ätit tortillabröd med kebabkött och massa grönt + hemmagjord kebabsås och pås-pommes Vi eller familjen äter kanske pommes 1-2 gånger i månaden 

En sodastream köpte vi för några år sedan så den använder vi ibland när vi vill ha lite extra festligt, jag dricker bara kolsyrat vatten, ibland med citron i. Man kan även blanda med funlight.

Det bästa fyndet jag gjorde idag var en skrivbordsstol på Erikshjälpen, 25:- betalade jag för den. Min stol är i svart tyg, den på bilden är i skinn/skinnimitation? Den är superskön att sitta i.

Fynd!.jpg

Nu ska jag nog göra i ordning lite After Eight-glass eller något annat gott och så är det läsning som gäller. Jag är lite sugen på att göra en muffins med kardemumma, kanel och äpple i botten eller en god morotsmuffins, hehe eller bärmuffins och sen lite glass till.

• Monchichii

Magda, lät supersmarrigt med fetafärsbiffarna! Kan man baka in fetan tror du? Sen kan man säkert blanda i ett ägg, det brukar jag göra.

Nu har jag bärmuffins i ugnen, hittills ser dom helt fantastiska ut! Jag bara väntar på att dom ska skjuta upp lite till. Skulle kunna sitta och titta på dom medan dom gräddas, älskar att baka!

• Monchichii

annika, ibland känns det förjäkligt med suget! Drick lite vatten, ta dig en god kopp te kanske? Gör dig en kopp varm choklad med mycket kakao och på minimjölk kanske. Sötningsmedel  i kan man ju ha istället för socker.

• Monchichii

Betty, man får ta plats utan att känna sig skyldig Ditt nick är desstom så underbart så man gärna kan se det många gånger! Fick strumpor med betty på i julklapp

• Monchichii

Magda, låter super med en ct. Min enda slags maskin har jag lånat ut å det är min motionshoj, tar ju sån plats med så jag gråter inte precis men å andra sidan hade den vart bra ibland.

Vad bra att du planerat för resan och så. Det hjälper verkligen när man gör så.

• Monchichii

Måste lägga in en bild på muffinsen nu när jag ändå är på gång.

Bärmuffins.JPG

• Monchichii

Hallojs! Här blir det fetafärsbiffar och potatis/morots strimlor i ugn. Täntke slänga i lite persilja i biffarna och så gör jag en fetaostsallad till med, det bästa är ju att smula fetasoten i salladen med så det blandar sig riktigt, gurka, salt och grovmalen svartpeppar + lite rapsolja i med.

Annars är det bara plugg plugg och åter plugg som gäller idag, det är en del jobb med att göra en start och resultatbudget Snacka om att förbrukningsmaterial till skrivare/kontor kostar multum! Men, det ska bli spännande att räkna på hur mycket man måste sälja osv. för att få allt att gå runt

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger