Inlägg från: annika81 |Visa alla inlägg
  • annika81

saras måbra-tråd keeps going stronger

I går var jag så sugen på att simma. Jag stressade i väg efter jobbet till simhallen, men då hade simbassängen stängt tidigare pga simtävlingar.
    Gick hem i stället, lagade kyckling och klyftpotatis och grönsaker, såg 2 filmer, tvättade under tiden. Sambon åt chilinötter, själv drack jag gott te och kolsyrat vatten. Har köpt en kolsyreapparat och den hjälper mig verkligen att dricka mer vatten.Tips!

Så i dag ska jag träna i stället, blir antingen rodd eller träningsdvd här hemma.

zandraw: Efter träning dricker jag en proteindrink så snart jag kan. Och en massa vatten. Och sedan äter jag som jag brukar.

• annika81

I kväll blev det 5 km rodd,blev genomsvett. Blir aldrig så svettig av att träna löpning tex.
    Har precis kommit från duschen nu, smörjt in mig i en väldoftande bodylotion, nu blir det mat, kokt torsk, potatis, grönsaker och hollandiesås (hur det nu stavas?!).

Krya på er ni sjuka!!!

• annika81

Är så sugen i kväll på onyttigheter! Jag har ätit 5% glass med hjortronsylt, gott, men stillande inte mitt sug.

Jag vill ha chips, plockgodis och choklad. Tur att jag är för lat för att ta mig till affären annars hade jag vräkt i mig i dag.

Konstigt, att man blir så sugen bara i bland, suget kommer så plötsligt och sedan kan man inte tänka på något annat.

• annika81

Monchichii: Tack för tipsen mot suget. Klarade mig i går utan att frossa. Känns så bra i dag. Drack te, borstade sedan tänderna och höll mig sedan sysselsatt med att städa bort julpyntet.

Nu är det fint väder, vi ska ta en långpromenad vid havet.

• annika81

Monchichii: Dina muffins såg ju sjukt goda ut!

I dag tränade jag till en ny träningsdvd, var 3 olika tjejer som höll 3 olika typer av pass, jag valde en tjej som hade ett pass som hette bootcamp. Kul att pröva lite nytt!

Passet var ganska tufft för mig som är bättre på kondition och sämre på styrka men passet var bara 20 min så jag överlevde!
    Det lustiga var att det var 3 playboy tjejer som ledde träningspassen, det hade jag ingen aning om när jag skaffade dvd:n. Jag vet att jag såg den där playboykaninen på kläderna de hade på sig och tänkte att det var smygreklam. Blev jättepaff när jag insåg vilka de var, visste inte att de gjorde träningsdvd, eller gjorde något alls annat än att se vackra ut?! Nåja, bra dvd i vilket fall.

I förmiddags var vi ute på långpromenad, underbart att vara ute i solen lite!!!

SE: Har läst om dig i en gammal Må Bra nu!

• annika81

Så sugen i dag igen! Kämpar emot men det är svårt. Speciellt när jag går vägen förbi ett konditori varje dag från jobbet och därifrån luktar det ljuvligt.

Men, kämpa,kämpa ,kämpa!!!!

• annika81

Betty the boop! Mmm, jobbigt att var så sugen! För min del har det blivit så att jag unnat mig lite mer mat nu i stället, för att orka så emot godiset och kakorna. Alltså inte onyttig mat, utan större portioner.

• annika81

I dag ringde telefonen tidigt, en kompis ville ha med mig att simma. Så snart ska jag cykla i väg i regnet och simma 1000 meter.

Skönt att ha vänner som drar i väg mig i bland annars hade jag legat kvar och sovit än...(Jobbar ju kvällen!) Ska bli så kul!

Kaya: Jag har inget tips så bra skinka. Jag köper vad som finns i affären, säger som någon annan är i tråden att om man skulle vara noga med vad man åt till 100% skulle man bo på en ekologisk gård och odla allt själv.

Men, jag har ett annat tips, skiva tomater över valfritt pålägg, tex leverpastej eller ost och krydda med pepparmix. Det blir smakrikt och gott.

• annika81

Vägning i dag och vägde 69,9 kg, vilket har varit mitt mål. Känns bra!
    Ska nu forsätta att leva ungefär som jag gör men unna mig lite mer då och då och låta kroppen själv stanna på den vikt den mår bra av. Alltså, jag vill inte gå upp mer men om jag går ner mer eller inte spelar ingen roll nu.
    Det riktiga kämpandet börjar nu antar jag då man vill behålla sin idealvkt och inte gå upp!
    Simningen i går gick bra, fick verkligen ta ut mig! Min kompis som jag tränade med hade ett sånt högt tempo som jag försökte haka på, jobbigt men kul.

• annika81

Tack för alla grattis!
    Betty the boop. 80,6 stod vågen på när jag började.( Väger nu 69,9)Fast jag har nog gått ner något kilo mer ändå för jag hade ingen våg i början.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger