• 6628

saras måbra-tråd keeps going stronger

Tjena tjejer! Ojoj, här har det hänt saker!

I lördags fick jag 1 ep.anfall. Vilket betyder= inge bilkörande på 2 år.

Allt var svart, var ledsen, visste inte hur allting skulle lösa sig osvosv. Jag bor ju på landet!

Det går 1 buss genom Rockhammar mot stan på morgonen, 07.40, jag börjar jobba 06.48. 6 km från oss finns det en hållplats där bussen går oftare, ca var 45 minut. Om jag hoppar på bussen där hinner jag till jobbet, men frågan är: hur ska jag komma dit. Gå 6 km varje morgon kan jag inte, dagis öppnar 06.

Har varit hemma i 2 dagar nu o försökt kolla busstider fixa med dagistider osv. Hemresan är inge problem hinner bra.

Försäkringkassan brukar ställa upp med sjuktaxi till närmaste busshållplats. Få se om det löser sig. Min läkare sa att reglerna är så hårda. Det har varit fall där personen fått flytta närmare jobbet. Går inte det, så får jag ta tjänstledigt 1 timme varje dag eller gå ner i arbetstid. Vilket jag inte vill, på grund av ekonomin.

MEN allt känns positivare idag! Det kan ju vara riktigt skönt o åka buss. Man kan sitta o slappna av o drömma sig bort under bussresan.

Jag vet inte riktigt hur det kommer o bli. Vi har 1 tonåring som har Junis i stan på kvällstid, men nu är ju det kört.

Men jag ser inte allting becksvart nåmer. Det kommer o ordna sig.

• 6628

Monchichii: jag mår bra nu. Förutom psykisk oro. Men det är som du skriver, det ordnar sig på något vis.

Har inte haft nå anfall eller känningar på över 6 år. Jag har haft lite känningar i ca 5 månader. Yrsel, men kopplade inte ihop det med epilepsi. Trodde det var nånting annat. Mitt blodtryck är ganska lågt. 106/66

Men nu är det alltså så här o det går inte o göra nå åt det. Kan vara att jag har för mycket runt omkring mig.

Jobbar heltid, åker 30 minuter morgon o kväll, är hemma själv med barnen, de har en massa fritidsaktiviteter i stan, vilket betyder skjutsning, sköta hemmet. Ja, det är mycket o det livet kanske inte passar med medicinen som jag böt till för ca 18 månader sedan.

• 6628

Annika: GRATTIS!!! Känns bra va?

Var tvungen o åka hem från jobbet, har så förbenat ont i huvet. Borde lägga mig en stund, men datorn, måste fasen vara en magnet!

Min vägning har gått ur kurs. Var så duktig o vägde mig 1 gång i veckan. Passade mig perfekt. Men nu har det alltså spårat ur. Men sist jag vägde mig var i tisdags, o jag stog på 81,2, har fortfarande som mål att komma under 80 strecket. Undrar om man lyckas nångång. Min vikt har pendlat mellan 82,4 o 81, 2.

Har ju börjat åka buss till jobbet, det innebär att jag varje morgon går från station till jobbet o på kvällen från jobbet till station. Vilket tar 15 minuter om man går snabbt. Så nu kommer jag att få motion varje dag.

Ha en trevlig torsdag!

• 6628

Sofie85sthlm:
    Här stöttar vi varann! Välkommen!

• 6628

God förmiddag!

Här sitter jag, sjukskriven i 2 veckor. På grund av värsta jävla ångestattacken i torsdags. Fick lugnande plus order om att börja prata med en kurator. Träningen tror jag jag slutar med. Har bara möjlighet o träna 2 gånger i veckan o det är lördag och söndag. O då ska min sambo skjutsa mig, han som redan åker 120 mil i veckan. Känns lixom inte rätt. Men jag tänkte kanske att jag pusslar ihop ett schema här hemma, tar promenader men det är ju inte lika kul. O så vill jag ha en CROSSTRAINER!

Det har blivit rätt så mycket godis i helgen, både fredag och igår faktiskt.

Känner mig lite nere. Men nu är det upp till mig om jag vill ännu mera neråt eller om jag vill kämpa, säger sambon iallafall. Det löser sig, men det känns så hopplöst. Inte kul o känna sig beroende av andra om man kanske behöver åka o handla eller nå sånt.

Det jag är extra rädd för nu när jag kanske slutar o träna är att min midja, som har blivit så smal ska växa igen. Och armarna också.

Har någon ett bra tips på hemövningar som hela kroppen får träning, alla muskler.?

• 6628

Jo, det är nog bäst o ta det lite lugnt.

Har en fråga: Vad gör jag för fel, får ont i nacken när jag gör sittups?

• 6628

Åh, tack för alla kramar! Kramat tillbax.

• 6628

Tja brudar!

Alyssa: strongt gjort av dig!

Tindra: 5 kilo sen nyår! Fantastiskt bra gjort!

Har precis lämnat sonen på dagis.
    Måste in till stan idag o hämta ut ny medicin.
    Längtar till gymet! Men på lördag blir det av, o då jävlar ska det köras hårt! O på söndag också.
    Bodde jag 1 mil närmare så skulle jag kunna cykla. 2 mil cyklar jag inte.
    Igår slarvade jag med maten o mår skit över det! Åt macka till frukost, macka till lunch o ingenting till kvällen, drack endast te.

Men idag började jag dagen med 2 koppar kaffe, sen frukost, havregrynsgröt med äppelmos o mellanmjölk.
    Lunchen MÅSTE bli mat idag.

• 6628

Glömde skriva en sak i förmiddags.

Jag hade ett litet träningspass här hemma på 15 min igår. Gjorde lite sittups, tränade ryggen, bålen. armar. Gick bra. Men jag ska köpa ett hopprep. Måste testa om det funkar.

Snart fyller jag år, o jag TROR att sambon håller på med nå hemligt. Crosstrainer? HOPPAS!

Var till läkaren idag o han sa att jag kan prova äta antidepp, men det vill jag ALDRIG MER! Har gjort det, gick upp 12 kg!

På tal om tatueringar, syrran min har tatuerat sina barns namn på handleden. Inte direkt min smak men det såg inte tokigt ut.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger