• lejone

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej!
    Tänkte att jag kunde kika in här .
    SE.s bilder har alltid varit en enorm inspiration och fortsatt jävlaranamma för mig så nu har jag hållit igång ett tag. Skriver blogg ( dock inte här) där jag skriver ner motionen noga och ev framsteg med godisbiten som jag inte fullt bemästrar men ändå. Jag äter kanonbra mat ( faktiskt! :-P) och motionerar. Men godiset... ja det är inte mycket men det ÄR.
    Så nu tänkte jag att om jag delar detta med någon så kanske jag hittar den lilla puschen som behövs föratt ditcha den vanan med!
    Hoppas att jag är välkommen. *eeep*

• lejone

Om tio min ska jag ställa mig på trekken. Får vi se hur länge jag orkar stå!

• lejone

Nu först halkar jag in hit igen. Men jag har varit super med motionen och maten. Igår var jag helt godisfri! Nu planerar jag att vara det framöver med.
    Nu ska jag plugga och snart är det lunch. Kram!

SE: Får man som nykommare läsa din blogg?

• lejone

Vi sa att vi skulle äta semlor idag men jag tror att jag ska byta ut det mot en runda på Ot:n ist.

Apropå att inte hinna; varje morron ställer jag klockan så att jag ska ha en timmes träning på morron. Men dagarna är så långa och jag måste hinna så mycket så jag snooozar alltid bort minst trettio av träningsminutrarna. Vansinnigt förödande för morronpasset Jag kan ju inte gå och lägga mig vid nio heller!

• lejone

Det finns en sak som jag funderat över. Jag tål inte äpplen, päron eller kiwi. Det kliar i munnen och jag svullnar.
    Fine då äter jag väl inte det då.
    Tjocklad , godis och chips tål jag inte heller. Det sätter sig i stora sjok kring midja, lår och rump. Ja, jag blir väl lite svullen kort sagt om hela kroppen.
    Jag tål inte detta mao. Varför är det inte lika lätt att ta farväl av tjockladen som av äpplena?

• lejone

Missisola:
    Crunches säger du. Bollvarianten av situps va? *jag vara trött och förvirrad ja*

• lejone

SE: finns det någon chans till inspirations insup genom läsning av din blogg? *pretty please*

• lejone

Blaech! Sonen har precis haft hög feber i tre dar och jag har legat o varit magsjuk precis som halva resten av landet. Men ikväll ska jag motionera igen. Det ska bli så skööönt.

• lejone

Nu så.
    Supertaggad till att välja bort sockret. Till att träna järnet och allt. Sanslöst vilket schysst humör man vaknar med ibland!

Nu ska jag trekka lite.
    Någon btw som vet vart man får tag på Orbitrek träningskivorna? ( utom på hemsidan, det räknade jag ut själv )

• lejone

SE:
    Jag förstår om du inte vill släppa in mig som är vilt främmande i ditt bildgalleri.
    Innan du "låste" så var jag inne o kollade på dina bilder så fort motivationen tröt. Dom är en sådan enorm push för mig. Jag fick en sådan härlig känsla av " Jag kan också se ut så sen!". Hoppas att jag också kan bli en inspiration för andra sedan när jag har hittat rätt. Så som du har menar jag

• lejone

God morgon!
    Nu ska jag verkligen försöka att gå in här varje dag.
    Det börjar arta sig med motionen o allt nu igen. Bergochdalbanan är lite mer rak.

Jag bloggar om min allergi här ( klicka på min bild i vänstra högsta hörnet och ta er sedan till "Nej tack jag är allergisk") : www.jolin247.blogg.se
    För er som är intresserade.
    Tänkte att jag skulle lägga in recept och sånt med senare.

SE: Har testat att klicka på dig men det fynkkar inte.
    Gött o bli bortskämd så. Synd att han är så kontrollerande! Du behöver skämmas bort lite!

• lejone

Jag har minsann motionerat idag. Och mer ska det bli!
    Mamma, min syster och jag sporrar varandra nu. Vi tar på oss Mp3erna och går ut o går. Spurtar som sjutton och efteråt så pratar vi om hur snygga vi ska vara till sommaren i våra fian nya bikinis.
    Inget godis idag heller! *stolt*

SE:
    Det krävdes verkligen kahunas av dig föratt säga som du tyckte. Han borde tacka dig föratt du var ärlig och inte ljög.

• lejone

SE: Tar du varje chans till motion du får? Jag frågar föratt jag tycker på dina inlägg att det verkar som du flänger mest hit och dit hela tiden
    Jag är också oinbjuden förresten.

Kaksmulan: Eller hur!? Jag har blivit ännu mer peppad nu eftersom jag går med syster och mamma. Mamma har varit sådan de senaste åren att hon har sagt "Nu jävlar ! Nu ska jag inte äta massa skit och jag ska ut o röra mig!" föratt sedan ringa och säga att hon har "syndat". Men nu är det en helt annan männsika. Hon går och går och inget onyttigt äter hon alls. Jag är skitimpad!

Min motivation har delvis blivit att jag ska "slå" mamma. Låter knäppt. Men jag har alltid varit den i familjen som har varit överviktig. De senaste åren har mamma hållit mig sällskap men nu så får man se till att skärpa sig.

Nej. Dusch och i säng. Ska skriva en lapp till mannen först att han ska gömma vågen när han kommer hem. Jag väger mig för mycket och tycker att detta tar en himla tid. Känner någon igen sig?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger