Inlägg från: kaksmulan |Visa alla inlägg
  • kaksmulan

saras måbra-tråd keeps going stronger

Ny tråd! Missade jag helt när jag skrev mitt inlägg om VV i gamla tråden i morse. Läste nog inte hela innan jag började svara. Så tokigt det kan bli

Men nu är jag här!

Kaya: Du har så rätt i det du skriver att det gäller att hitta det levnadssätt som passar en själv bäst! Det är det enda sättet för att få en hållbar livsomställning som det trots allt är när man ska en gång  för alla gå ned i vikt!

Magda: Ok, jag ger mig. Du FÅR dricka mjölk. Fast jag försöker en gång till: kan du inte begränsa den till helgerna? Men så länge du kämpar på med allt annat (sömnlösa nätter och klibbsnö) så tänker jag inte tjata järnet på dig. Ta´t lungt och låt idealvikten komma när den kommer.

SE: Du är så härligt positiv! Tänk att det är två år nu som den här tråden hållit på!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaksmulan

Evenstar: Kan tyvärr inte hjäpa dig. Det jag tränar bäst till är Orup, Gyllene tider och Magnus Uggla! Ha ha ha.

• kaksmulan

Kaya: Exakt! Det är inte potatisen som fått oss svenskar feta! Även om den innebär ett högt GI så är den inte bara mer mättande än pasta utan också mycket mycket mycket mer näringsrik! Det glöms ofta bort när man tänker efter GI eller jagar VV-points!

• kaksmulan

Kaya: Det du dock beskriver är ju hederlig GI-kost! Fast så äter jag ganska lika som mormor gjorde också. Mycket råkost och grönsaker Dricker gör jag EFTER maten (man ska inte svälja maten med vätska utan man ska TUGGA den först) vilket gör att det inte blir så mycket dricka under en middag. Skillnaden är väl att jag äter mer utlänskt inspirerad mat! Själv tyckte hon att spagetti var KONSTIGT! (ha ha, den där söta gamla gumman, vad jag saknar henne ibland).

Nä, ha en trevlig helg allihopa! Nu ska jag gå och sätta pizzadeg! Det blir deg på smör och 100% fullkornsdinkelmjöl och ovanpå mozzarellaost bla. Mums mums. Och så kålsallad till...

• kaksmulan

Efter att ha läst ditt senaste inlägg kaya så måste jag nog erkänna att mormor nog var lite före sin tid vad gäller maten. Där fanns det inga sirapslimpor eller pulvermos utan där var det groddar och fullkornsskorpor som gällde

• kaksmulan

emmamaria: Usch, nu måste jag skälla på dig! Det är faktiskt FARLIGT att träna hårt när man är förkyld! Aldrig mer! Lova mig det!

Kaya: Nej, du dominerar inte tråden utan gör den till det den SKA vara, en inspiration till hur man lever ett nyttigt liv så man kan MÅ BRA! (Jag håller med dig dessutom helt angående McDonalds och mat till barn).

• kaksmulan

Tindra: Härligt jobbat!

Magda: Jag är så stolt över dig så jag blev som tårögd när jag såg bilden du skickat! Så roligt! Du ser, lite slit ger mycket resultat!

Evenstar och missisola: Krya på er tjejer!

Clinan: NU får du min tillåtelse att börja träna!!! Lycka till!

SE: Jag vill också åka utomlands... Men wow, vilken morot! Du kommer att vara hottaste bruden på stranden!

Den här veckan blir det knapert med motion. Maken har utlandsbesök på jobbet och kommer därför att jobba över VARENDA kväll! Förutom i dag så jag ska passa på att köra ett pass "STEP med styrka" i eftermiddag. Det var exakt hur länge sedan som hellst jag körde ett steppass så jag får nog börja med att ha brädan på det lägsta

Kram på er alla!

• kaksmulan

hipmarygirl: Grattis till ett minus!

Kaya: Att träna på ren viljestyrka har jag aldrig lyckats göra. För mig måste det vara lust och regelbundna vanor för att det skall funka. Hoppas att ni snart blir bättre i magarna...

SE: Usch och fy. Så himla tragiskt för din kompis.

Magda: Nja, jag är inte så säker på att jag verkligen vill ha en bild redan nästa måndag. Hade vi inte sagt att du skulle ställa dig på vågen VARANNAN vecka?! (Men du är superduktig tjejen och det är därför jag är lite hård mot dig *kramar*)

• kaksmulan

6628: Jag förstår att det är tungt! Tänker på dig! Kram

• kaksmulan

Åh, vad mycket ni skriver! Men det är så himla härligt att läsa! Det är ju så många inlägg man vill svara på men sen glömmer bort vem det var som skrev dem

Vad skönt att den här magsjuketränden här på tråden har lagt sig! Kämpa på nu alla föredetta sjuklingar så ska ni se att det kommer att hända grejer!

Kaya: Jag tycker tipset om att laga eget och sen få det uppskuret är ett himla bra förslag på pålägg. Det behöver ju inte vara rostbiff utan du kan ju köpa en skinkstek och koka den själv bla... MEN är det så vansinningt himla farligt då att äta några tunna skivor skinka om dagen? Helt allvarligt? Du måste faktiskt tänka på balansen och är det god balans på ditt "nyttoätande" att jaga ALLT som eventuellt är dåligt för kroppen??? Nä, visst är det bra att undvika charketuriprodukter som innehåller E621 (och alla andra E62*) men du kan ju ganska lätt läsa dig till vilka som inte innehåller dessa och köpa dem i stället! Kaya, är allt verkligen OK? Vi kanske ska ha ett snack per telefon snart...

SE: Åh gud tjejen! Du är så grymt HOT! Visade din bild för min kontorsdelarkollega och han trodde ALDRIG att du hade gått ned 50 kg!!! "Hon är för snygg för det" sa han!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger