Inlägg från: Stumpan82 |Visa alla inlägg
  • Stumpan82

saras måbra-tråd keeps going stronger

hur har även jag hittat hit

Jag är lyckaste
  • Stumpan82

kaya Värmland oojoj det känner jag igen, är född där och bott där i 11 år, har fortfarande en del släkt kvar

SE som dom andra skriver du peppar oss något grymt mycket.

Jag har nog också tappat något kilo under denna vecka känns iallafall så på kläderna

Jag är lyckaste
  • Stumpan82

Missiola stackare

har är det inte att tänka på träning har humanbiologi tenta på måndag, läser och läser och läser... har ätit lite solrosfrön och nötter. Igår kväll blev det lite popcorn till let´s dance och ikväll blir det nog hemma gjord choklad mousse

Jag är lyckaste
  • Stumpan82
    Líllafamiljen skrev 2008-01-15 12:16:55 följande:
    Jösses vad alla är duktiga här...Jag försöker men det är inte lätt med en karl i huset som älskar sötsaker och läsk, han skulle behöva ur hälsosynvinkel gå ner ca 30kg, men det är hans vilja och det får jag respektera. Tyvärr får jag inte mycket stöd av honom när det kommer till mig.Vi ska gifta oss i juni och det känns som om jag aldrig kommer att komma någonstans.. jag försökar verkligen att ta mig i kragen, denna jungeln med tips. Vet varken in eller ut.Hade gärna gått på gym om pengarna hade funnits där. Tiden har jag men känns inte så i bland.Viktväktarna är något för mig men så kommer det där med pengar igen.. deras böcker är inte gratis direkt.Jag försöker sluta med sötsaker och allt det där men varje gång jag se min sambo äta det är det som en magnet..Jag känner mig lite duktig iallafall, jag dricker inte läsk längre, tar ett glas vattem istället.Men sen tar det stop..
    om du vill köra viktväktarna och saknar recept kolla in denna sidan http://helenas-web.nu/Recept/
    Jag är lyckaste
  • Stumpan82

tjohoo

Vad alla är duktiga

Precis som  magda har jag inte heller ätit godis sedan nyårdagen....

nu är jag också under 70

Äntligen fredag, bara vara hemma och mysa med familjen. idag till efterrätt blir det nog fruktsallad och lite glass

Jag är lyckaste
  • Stumpan82

kikar in och hoppas att allt är bra med er...

själv är jag deppig missade en tenta med 3 poäng

Jag är lyckaste
  • Stumpan82
    Monchichii skrev 2008-01-21 15:05:29 följande:
    Hej på er!Här funderar vi på lägenhetsbyte, ja eller rättare sagt så är det byta till ett hus med två lägenheter, allså bara en granne och en trevlig sådan. Det är lite större än vad vi har nu, massa natur, nära till sjön, öppen spis, ja, hoppas att allt klaffar nu, hyresvärdarna ska godkänna båda parter som nya hyresgäster och sen så ska besiktningar utföras. Nu är det en hel del som ska göras i den vi vill flytta till så vi väntar på klartecken att dom tänker göra ett rejält ryck. Men, jag har bestämt mig nu. Detta verkar kalasbra, lite ont i magen, det är ju både för och nackdelar med allt liksom!Håll tummarna nu!/M
    vi ska nog också göra ett lägenhets byte fast till ett annat hus 50 meter bort....men det är större..ska kolla på den idag
    Jag är lyckaste
  • Stumpan82
    MagdaA skrev 2008-01-28 11:03:45 följande:
    nån som har receptet på Anna Skippers Dinkelsemlor? Eller recept på några andra lite nyttigare semlor kanske...??
    Dinkelsemlor

Ca 16 st:

50 g jäst
    3 dl havremjölk el sojamjölk
    7 dl siktat dinkelmjöl
    1 dl fullkornsmjöl av dinkel
    honung
    1 tsk stötta kardemummakärnor
    75 g smör
    1 ägg
    +
    1 ägg till pensling

Mandelmassa:

100 g sötmandel
    honung eller agave sirap
    inkråm av bullar
    ¾ dl grädde

2 dl grädde
    bakplåtspapper

gör så här:

Låt smöret bli rumsvarmt. Värm havremjölken till 37°. Lös jästen i lite av havremjölken. Häll på resten av havremjölken. Tillsätt dinkelmjölet, lite i taget. Vispa upp ägget i en kopp. Häll i flytande honung, klicka i smöret och rör ner ägget. Degen ska bli något lösare än vanlig vetedeg, men fortfarande lite kladdig. Arbeta degen i 5 minuter. Jäs ca 30 minuter.

Stjälp upp degen på mjölat bakbord och dela den i två delar. Dela varje rulle i 8 bitar. Ta dinkelmjöl på händerna och rulla runda bullar. Lägg på plåten och jäs i 30 minuter. Värm under tiden ugnen till 250°.

Vispa upp ägget i en kopp. Pensla bullarna med vispat ägg och ställ in plåten på mittersta falsen i ugnen. Sänk värmen till 225°. Grädda bullarna i ca 10 minuter eller tills de är genomgräddade och har vacker färg. Låt bullarna svalna på galler under bakduk. Skär av lock på bullarna när de har kallnat helt. Gröp ut lite av inkråmet i varje bulle.

Skålla, skala och mal mandeln. Blanda samman mandel, honung och inkråm. rör ner grädden lite i taget tills massan fått önskad konsistens. Vispa grädden till fyllningen till fast skum. Fyll bullarna med mandelmassa och klicka eller spritsa grädde ovanpå. Lägg sist på locket.
  • Stumpan82
     önskar er alla en härlig dag

här har det inte tränas på väldigt länge, har en förkylning som sitter i, och igår fick jag penciellin så 10 dagar till jag får vänta
    Jag är lyckaste
  • Stumpan82
    Evenstar skrev 2008-03-11 06:49:14 följande:
    Vet ni hur mkr 50g okokt ris är i dl?
    ca1,5 dl
    Jag är lyckaste
  • Stumpan82

ojoj vad är det för fikonbollar ni pratar om...låter gott med finns det några andra nyttiga bollar... Själv tränar och tränar jag, händer ingenting, tror jag äter förmycket...fortfarande degmagen kvar

frukost: yoghurt, flingor/fiberhavregryn, vetemacka, glas yoghurt

mellanmål: Frukt

Lunch Rester från gårdagen

Mellanmål Frukt

Middag, Kött/fisk , pasta/potatis och grönsaker oftas recept från nlife.se

efter träningen blir det en frukt, banan/kiwi

och sen lite kvällsmål med yoghurt/ lättmjölk och en smörgås

ibland har jag plocket bort allt bröd och käkat kokt ägg med är lite tråkigt i längden

Jag är lyckaste
  • Stumpan82

*SE tack, ja du deg magen har jag kvar som rester sen graviditeten, dotter föddes för 17 mån och jag har tränat i 14 mån tycker jag borde få resultat, men jag kämpar på..sambon tyckte jag skulle börja situps två ggr om dagen.. men jag tränar ändå 3-4 ggr / vecka
    kommer fortfarande in hos dig

Jag är lyckaste
  • Stumpan82
    SvenskEngelsk skrev 2008-03-13 22:37:30 följande:
    Awww, TACK för det StumpanNU kan du väl ändå komma in???
    nix jag är oinbjuden
    Jag är lyckaste
  • Stumpan82

Sådär tjejer nu är jag tillbaka, har tappat kontrollen helt över sötsaker.Men nu har jag ätit så mycket så jag fortfarande två dagar efter känner socker smaken i munnen, nu ska här hårddras, Har inte kunnat tränat de två sista veckorna eftersom sambon har varit på kurs . Men i kväll är det dags för bodypump och ny realse

1. Vad åt du till frukost idag?
    2dl yoghurt och 2 ägg

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    3-5ggr

3. Vad ägnar du dig åt då?
    då är det bodypump, kondition/styrka och bodypump och en del promenader

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    5-7 kg

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Ett glas vatten och frukt

Jag är lyckaste
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger