Inlägg från: sara lois |Visa alla inlägg
  • sara lois

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej!
    Jag har läst lite här ett tag och jag tycker ni verkar ha jättetrevligt! Ni har en skön och positiv stämning och jag hoppas att det är okej om jag hoppar in här?!
    Jag har nyligen börjat träna efter att ha haft ett lååångt uppehåll. Ska springa vårruset i maj tänkte jag (det är mitt största mål att springa 5km utan att sakta in!) och så tänkte jag tappa några kilon på vägen.

Jag hoppas på en vår som kan ge framgång och glädje!

Lilys mamma!
  • sara lois

Hej!

Semledagen! hade missat, är det någon dag det är okej att ta sig en semla så bör det vara idag

Smulan:
    Så sant så sant. Om man hela tiden matar sig själv med dåligt samvete blir vägen mot målet mycket brokigare och tråkigare. Visst kan man få tillåta sig att stanna upp och samla kraft för att orka fortsätta. Because you're worth it! Skrattande

SE:
    Du har verkligen skjuts på din träning! Har haft svårt att motivera mig till att åka till gymmet. Går på friskis och svettis. Köpte bara jympa delen för att jag tycker det är trist med maskiner. Men av en händelse blev jag inskickad i gym-delen och stod på löpbandet i 45 min, det var riktigt kul! så nu ångrar jag att jag inte tog det med..
    FÖrresten, skulle gärna vilja läsa din blogg, om det är okej?..

Lilys mamma!
  • sara lois

Så!
    Har suttit här och läst era inlägg i två veckor. Köpte träningskort i januari och tränade tre gånger i veckan i början. Men jag fick ont i ryggen och blev förkyld så då kom jag av mig.
    Clinan, det var så roligt att se dina bilder, det fick mig att komma igång igen!
    Igår var jag på gymet igen och det var SÅ KUL! Tänk vad jag har missunnat mig de här veckorna..

Har dock fått ont i ryggen igen. Undrar om det går över om jag fortsätter träna och musklerna blir starkare.. Det var ju trots allt bara tre månader sedan jag födde barn.

• sara lois

Magda:
    Jag har hittills bara tränat på jympa-pass. Tänkte utöka med styrketräning så småningom. Jag är snickare och behöver verkligen musklerna när jag kommer tillbaks efter mammaledigheten. Men att ha ont i ryggen är inget vidare kul. Vad kostar ett besök hos kiropraktorn?

• sara lois

Emmamaria
    Shit! Hur orkar man det!?
    Hur länge har du tränat? hur ofta?

alarik82 skrev 2008-02-22 19:25:12 följande:
    har varit på en timme aerobics å 75 min box
  • sara lois

Hej tjejer!

Jag var här inne och skrev för drygt en månad sedan. Tänkte att jag skulle stärka upp kroppen efter graviditeten och börja träna.
    Tyvärr körde jag igång för hårt och fick problem med ryggen, har haft det sedan dess. Så jag slutade träna och slutade skriva här, har dock läst regelbundet, ni hänger verkligen i!!
    I slutet av förra veckan blev ryggen värre än vanligt, gick då till naprapaten. Fick där höra att jag har ryggskott! Kan man ha det så länge??

Hans tips var att jag skulle sluta med vanlig gympa (som jag gick på förut) och istället anlita en PT och möjligen köra lite "core" (vad är det då, nån som vet??).
    Ska se om jag kan göra om mitt träningskort så jag får tillgång till gymmet istället annars går ju det helt till spillo..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger