• gmt

saras måbra-tråd keeps going stronger

Jag kikar in en sväng - skulle behöva slänga några kilon - har ett midjemått på 101 cm nu IGEN!!!

Satt o tänkte på att jag skulle testa ck kuren - men det verkar så jobbigt att inte få äta...

kanske ni kan inspirera mig - ni har ju gjort det förr

har precis ätit en skål godis - sur som fan nu... är jag - tvi!

Ja så är det här

• gmt

Jag har hamnat i ett vacum - känns det som - o just idag har jag svikit min steppkurs -

jag var nära att ge upp nu inför nya terminen - både med lindyhop o stepp - men jag kom igång efter några "svikningar"

men jag äter o tröstar mig som fanken för tiden - min man har oxå blivit så mycket sjukare - o det tar på humör o krafter

vid midsommar ska jag på bröllopp - o jag vill SÅ gärna gå ner - åtminstone 6 - 8 kilo.

jag har ingen direkt övervikt - men mitt MIDJEMÅTT...AARRGGHHH!!!

Ingenting kan knäppas runt denna fläskrulle jag bär på - jag blir rent deprimerad

o då tänkte jag - medan jag satt o flummade här för att hitta inspiration - "saras må bra tråd" - ska kika in....

o här är jag altså - en sur lönnfet "gammal" kärring som tycker synd om sigsjälv!

ja lite i allefall

• gmt

Tack snälla magda - jag ska ta med dina ord ner o se Dr. House - o så ska jag skära lite äpplen i båtar - blir så mycket mera spännande att äta

mm... vist vet jag - ska bara göra det rätta oxå - ja det ska jag baskemig!!

Hoppas du har det bra - uppför mig lite egoistiskt

Kram

• gmt

hmm.... god idé - nolltolerans - en dag åt gången - det bör jag klara av

ska slänga mitt godis - måste bara göra så!

Nuväl - denna morgon har jag ätit 2 mackor med skrapat smör o en tunn skiva ost.
    1 kopp kaffe + 1 stort glas vatten

jag vill göra denna dag till en god dag

• gmt

kaya - jag känner igen mig

Men bara efter igår när jag satt o var riktigt deppig o kom att tänka på er i denna tråd - o stack in näsan här - så har jag fått ny energi - häftigt på min ära!

Jag har inmundigat en god portion havregrynsgröt till lunch o tittat låååångt efter min godisskål som jag ger till barnbarnen i kväll.

Jag tog ett äpple istället!

O så har jag öppnat en positiv tråd som heter "min timme" - o jag HAR redan unnat mig en timme i lugn o ro!

Kram

• gmt

Det är svårt att inte falla offer för sötsakerna - jag har kakor hemma oxå

har precis fikat - tog en smörgås med en halv skiva ost till kaffet - hade kunnat äta mera

Jag kan ju inte slänga ut allt härhemma - jag har en man som minskar kraftigt i vikt på grund av sjukdom - o han behöver sina godsaker - jag däremot ska inte ha dom - o det blir altså upp till mig att låta bli - men det är svårt!

Jag längtar till kvällen då jag kan skriva mig på nolltoleranslistan - det måste bara gå vägen!

nu ska jag spänna på mig steppskorna o klicka lite till go musik - då får jag oxå lite motion!

• gmt

fan va jag skriver mycket - men det håller mig till "elden" - så att säga - hoppas ni inte tar illa upp!

• gmt

Middag - en bit varmrökt lax - tzatziki o potatis - en mystisk kombination på min ära - men det åkte ner o jag inbillar mig att det är hälsosammare än påskbordsresterna

Nu kommer kvällen o det - mm.... det ska jag klara det med.

Jag o gubben ska ut o gå med våran lilla vovve i kväll - han åker rullstol o jag o vovven går - det blir fina motionspoäng!

emmamaria - vet hur det är - dansar en gång i veckan - precis samma tid

SÅ tråkigt att ge sig ut på denna tid - men så härligt när jag väl är hemma o har gjort det jag gillar mest - dansa!

• gmt

clinan - jag har ett litet recept på god avokado röra - tycker jag
    Mosa en avokado med en gaffel - blanda i lite finhackad gul lök o några droppar citronsaft - salta o peppra efter smak

lägg röran på en rostemacka.

jo - förresten - du kan bara äta ur skalet men strö på lite flingsalt först!

och ett recept till - blanda lite mager cremefraisch - räkor o aningen gul finhackad lök o läg på avokadon o ät direkt ur skalet

om du fortfarande inte tycker om avokado - så är det nog inte mycket att göra åt det - du får hitta något annat nyttigt

• gmt

Inget godis i dag - altså ett kryss på nolltoleranslistan - vilken bra idé - att ha en sådan lista!

Den sitter precis framför näsan på mig!

Tack för idag - nu ska jag sova - godnatt alla!

• gmt

Godmorgen - här sitter en människa som är ganska så tillfreds med sigsjälv - skönt för en gångs skull!

Morgonmaten = 2 rostemackor med skrapat smör o blåbärsylt + 2 koppar kaffe o dagens första stora glas vatten

Tittar på min nolltoleranslista - tänker att jag ska ta en dag till!

Även här skiner solen - ska hjälpa att passa min dotters tvillingar - 2år är dom o helt underbara!

• gmt

Jag har varit på en rask promenad i skogen - o jag har ätit med sunt förnuft - men fy så godissugen jag är aaarrgghhh!!!!

Jag ser så fram emot en tallrik yogurth i kväll - äter valio´s med vanilj - den är sanslöst god! Hoppas inte den är för ohälsosam för den stillar mitt sötsug.

jag är glad att jag hittade in här igen

• gmt

Ett kryss på nolltoleranslappen - coolt!

Nu ska jag o gubben o den lilla vovven ut på promenad innan vi ska sova - som sagt tidigare så blir det elrullstol för min man o jag o vovven får göra grovjobbet - altså gå på benen - men det är ju det fina med det hela - det ger motionspoäng!

Godnatt alla!

• gmt

dagen har varit bra - jag har skött mig med maten - har dock fortfarande en tendens att vräka i mig min mat - precis somom jag är rädd för att jag ska bli hungrig innan nästa mål

Jag kan sätta ett kryss på min nolltoleranslista - satt inne hos min dotter - OCH TACKADE NEJ tILL GODIS!!

drack ett par öl till "Let`s Dance o käkade nötter o popcorn

men godiset lätt jag bli - det är jag glad för - men fy så nära jag var

Nu ska jag sova - önskar alla en god natt!

• gmt

Hoppas du får riktigt roligt Little!

Själv ska jag till Göteborg o dansa Lindyhop/Jitterbug - DET blir bra motion för en "gammal tant"

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger