• Little

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda84
    Vad duktig du är!!!!

I söndags så bestämde sig jag & Johan för att ta tag i våra matvanor och rutiner.
    Vi äter alltid något snask på VARJE kväll framför tvn, chips eller godis.
    Igårkväll blev det fruktsallad med russin i visst hade det varit gott med lite glass i men så länge vi inte köper hem det så finns det inte hemma att frestas med!

Idag har jag varit på promenad men "bara" ner till bvc och Hemköp, på Hemköp blev det grönsaker,sallad, keso, feta och massa frukt, precis sånt som är kanon till mellanmålen och när man bli lite sugen på något, snabbt och smidigt.

Måste säga att igår va jag såååå sugen på något godis,sött,choklad! men säkert extra sugen bara för att vi väl bestämt oss för att ta tag i vårt sockerberoende!
    Men vi fixade det iallafall... och idag har det hitills gått ½ dag till utan något snask!

Nu ska jag värma till lite "gammal" potatismos så blir det grönsaker till det, har inget kött hemma så det blir "bara" veg. idag
    Nu är Simons lillebror Anton här!
  • Little
    SE
    Kommer inte in på din sida idag så kan inte svara på ditt GB-inlägg, du får gärna lägga till mig
    Kan svar lite kort här iallafall
    Än så länge har det gått otroligt bra som tvåbarnsmamma, inge svartsjuka ÄNNU från Simons sida men förra veckan hade han ju pappa hemma hela veckan och fick mkt uppmärkamhet därifrån, i måndags började han på dagis igen efter 1 månads uppehåll.
    Nätterna är rätt ok, Anton vaknar och ska äta 2-3 ggr/natt och Simon har börjat sova hela nätter igen från första natten när vi kom hem från BB med Anton.

Idag blir det ingen direkt prommis utan bara dagishämtningen, desto mer spring blir det imorgon på staden, faderskapspapper som ska skrivas på, hårklippning, öppna fondkonto till Anton, fototagning på BB-bild, och föräldramöte på dagis...men nu ska jag ta en kopp kaffe innan det är dags för amning och dagishämtning.
  • Little

Hahaha... det bidde inte så kort svar iallafall se jag ju nu...

• Little
    MagdaA skrev 2008-01-18 19:30:32 följande:
    Nu är jag 1 dm längre än i förmiddags! Känns iaf så efter besäket hos kiropraktorn. Va en hel del som låg snett efter en graviditet och förlossning, men nu är jag rak igen Rätt mör, kommer nog kännas i morgon också så det blir ingen ct-träning i helgen, får bli promenader i stället.
    Det ska jag också göra denna gången, räta ut kroppen igen
    Gör det hemskt ont??

SE
    Härlig stavning!!
  • Little

Hello tjejer... nu kikar jag in igen.. eller kikar gör jag varje dag men skiver desto mindre, inget vettigt att skriva ännu
    Idag blir Anton 1 månad och amningen har gått kanonbra denna gången (skönt att få revansch!) så nu ska jag smått börja komma igång med prommisar och BRA mat!
    Idag är dag 1 för mig OCH sambon!

Ct´n ska få komma upp från gillestugan ikväll då den fick lämna sin plats för julgranen

Apropå förkylningar och halsont!!
    Ser verkligen till att ni blir HELT friska efter att ni varit sjuka, vet inte om ni kommer ihåg från förra våren då jag hade en envis förkylning som inte fick gå över, hann inte gå 2-3 veckor innan det kom nytt halsont och hosta hela tiden, totalt va jag sjuk 7-8 ggr förra våren, blev väl lagom frisk tills jag blev gravid i april och fick istället illamående och foglossning...men jag hann iallafall gå ner 3 kg förra våren, inte så mkt men 3 kg mindre att bli av med nu

Krya på er RIKTIGT nu ni som är sjuka!!

Har en fråga om det är någon som känner igen det eller vet något?!
    När jag är ute och går (detta kommer bara utomhus) så börjar det kliar rejält, som en klåda, mellan knäna, på skinkorna och ibland även i ryggslutet, så fort jag stannar så slutar det klia efter bara 2 sek., börjar jag gå igen så börjar det kliar igen... detta har jag haft läääänge... när jag red så kunde komma i ryggslutet.
    Tror också att det kommer när jag gått en liten stund, alltså fått upp ångan lite.

Sambon trodde att det hade med benhinnefästena att göra men det är ju lite fel område...tror jag.

Detta är enormt jobbigt då det kliar som attsingen och det förstör ju hela promenaden

Nu ska jag väcka sonen (den äldre) och värma till lite mat åt oss.. sen blir det ut i solen i trädgården..

Simon 060324 Anton 080104
  • Little
    kaksmulan skrev 2008-02-04 14:47:15 följande:
    Little: Det där låter faktiskt jättekonstigt! Men det har säkert nått med blodcirkulationen att göra. Jag skulle ha kollat upp det där om jag var du! Skönt att höra att allt går bra för dig i alla fall! Kram!
    Ja blodcirkulationen har jag också trott... vem/vad kontaktar man om man vill kolla upp det tros?!
  • Little

Nillalalala
    Håller med alla de andra, JÄTTEFIN mage, ser så där alldeles lagom ut och vacker ut!
    Jag saknar min mage... det som är kvar nu är inte så vackert..men det är ju bara 1 månad sedan som det låg en bebis där i också.

Undrarhur det går för J J? Hon har inte varit här inne på FL sedan 1 februari..

Ang. pålägg... om man köper köttet i butik så kan dem säkert hjälpa till att skiva upp det i tunna skivor.. egentligen är det ju likadant med frukt & grönt, skulle hemskt gärna bara vilja köpa ekologiskt men priset och utvalet bergänsa ju möjligheterna..

Trodde jag hade fått magsjukan igår men det gick över under f.m (som tur va!) vette tusan va det kan vatt, kändes som värkar som kom varannan minut och va på toa 2 ggr, lyckades sen somna med 2 värktabletter och vaknade 2 timmar senare och va då ok igen..

Idag har jag gått en liten runda efter dagislämningen och ska även gå en liten extrarunda på vägen hem efter dagishämtning.

• Little
    MagdaA skrev 2008-02-07 14:50:51 följande:
    Jag va borta på fm och Alex somnade i bilen på vägen hem så det blev ingen promenad idag, hade gärna gått ut på en lång tur för det var så himla fint väder! Men vi tg en kort promenad när Alex vaknade, va ju tvungen att prov-åka pulkan Tina: din hurtbulle! va duktig du är!!!
    Vad mkt snö ni har!!  *avis*
  • Little

Missi
    Ush det lät otäckt, hur mår du idag?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger