saras måbra-tråd keeps going stronger
Men jag har ju haft som mål i år att träna 3 ggr/v och det gör jag ordentligt, det känns verkligen viktigast just nu! Men nu är det inget godis och inga kakor på en månad!
Men jag har ju haft som mål i år att träna 3 ggr/v och det gör jag ordentligt, det känns verkligen viktigast just nu! Men nu är det inget godis och inga kakor på en månad!
Kaya, jag tror inte du börjar från noll. Verkligen inte!!!
Var så godissugen igår, men avstod från allt sött. Känner mig nöjd med detta! Första dagen på nolltoleransen avklarad...
Idag är det vilodag liksom igår. Kände mig övertränad i benen och har ont i ena vaden. Har gjort en härlig drink på avocado, tranbärsjuice och frysta björnbär. Mixa med mixer. Blir alldeles lent och mjukt.
Känner mig så glad över att jag fattat beslutet att helt avstå godis och kakor på en månad. Det hjälper mig verkligen att låta bli sådana onyttigheter. Dock tar det inte bort suget... Men så länge man lyckas avstå så!
Nu ska jag se Du är vad du äter!
Ciao! Äntligen fredag! Ska försöka få till träningspass i eftermiddag. Imorgon vill jag gå på familjegympa med dottern, det vore kul att prova på! Känns som den här arbetsveckan har varit så himla lång men ändå var man ledig i måndags...konstigt att det känns så då...
annika81, bra att du börjar må bättre igen! Jobbigt att inte må bra. Blev ingen träning idag. Hann inte helt enkelt och mitt uppe i allt så kräktes dottern...hoppas det inte blir mer sånt. Hon hade nästan 39 graders feber så jag hoppas det var pga febern hon kräktes och inte magsjuka. Stackars tjejen!
Alltså min nolltolerans gäller bara kakor och godis, eftersom det är det som jag "missbrukat" på sistone. Så lite glass till helgen blir det.
Anyway, jag har sprungit min runda idag. Det var hemskt jobbigt, jag tyckte inte jag kunde andas ordentligt så jag pallade inte springa så mycket, för det kändes otäckt att inte få ordenligt med luft. Inte vet jag vad det berodde på...
SE lycka till på sjukhuset, hoppas du får hjälp!
Idag har vi promenerat i över två timmar. Det var lite att ta i tycker jag...ska kolla på jogg.se hur långt vi gick egentligen.
Sen har jag gjort vårfint i skåpet under diskbänken där sopsorteringen är. Äckligt var det och trist är det att städa där, men nu är det gjort!
Tänkte köra en liten enkät, är så nyfiken på er o era vanor
1. Vad åt du till frukost idag?
Nåt som jag aldrig äter annars. Rostat bröd med ost och marmelad. Kaffe till det.
2. Hur många gånger tränar du i veckan?
Springer 3 ggr/vecka. Försöker promenera om jag hinner.
3. Vad ägnar du dig åt då?
Springer och promenerar
4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
Jo vill gå ner lite grann, vet inte hur mycket.
5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
Borsta tänderna tror jag. Då vill man inte äta nåt på ett tag.
Gått ner 0,5 kg sen förra veckans vägning!
Promenerat raskt nu på morgonen, 20 min till t-banan. Men nu sitter jag här på jobbet och fryser som en galning. Värsta frossan, känns jätteobehagligt. Trots kofta och sjal på mig.
Tack till alla grattis! Känns äntligen som jag är över det hemska godis och kaksuget! Men nolltolerans gäller fortfarande!!!
Grattis Magda! Och JJ, förstod jag att det var 1,2 kg minus för dig?! Well done!