vem bryr sig skrev 2008-02-09 20:07:33 följande:
Tackar. så vad gör nio andra ¨för att tappa kilon? följer ni någon diet? själv försöker jag bara att äta grovt bröd och äta sallad till maten men annars äter jag "vanligt".
I den här tråden är det inte många som går på några dieter. vi tror på att äta en bra variera kost, äta allt, men i lagoma mängder. Skippa onödigt socker och fett, istället äta mycket frukt och grönsaker. Många av oss har en "unnardag"/vecka, men äter då inte massor, utan unnar oss nått extra, t ex en påse godis på fredagkväll, en god efterrätt eller en lyxig middag.
Det viktigaste är egentligen att hitta ett sätt att äta och leva som du kan fortsätta med, inte köra en bantningkur, tappa 10 kg och sen återgå till de vanliga vanorna, då kommer även kilona tillbaka. Man måste hitta en ny livsstil som man kan fortsätta med. Lägga om kosten och börja motionera och sedan fortsätta med det, i lagom dos.
motionen varierar också här i tråden. Endel promenerar, andra joggar, tränar på gym, osv osv.
Själv så går jag promenad med vagnen nästan varje dag, sen har jag en crosstrainer som jag tränar på några gånger/vecka. Har även tänkt komma igång med styrketräning nu så att jag tränar upp ryggen innan det är dax att börja jobba efter mammaledigheten.